Hei!
Noen som veit om dette er ett greit kjøp? Tenker da mest på det tekniske ved sykkelen...holdbarhet, driftsutgifter, kjente feil osv.
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=19052232" onclick="window.open(this.href);return false;
Er ganske grønn på hva man skal tenke på/se etter når man skal kjøpe sykkel, da sykkelen jeg evt. kjøper i vår blir min første
Takker for alle svar! Gjerne kom med andre anbefalinger av sykler i samme prisklasse, uansett type
Ducati Monster
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38038
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ducati Monster
Prøvde å finne bilder av Ducati'en til stoppitide, en MC-kompis fra mc-forumet.no, som aldri har kommet så langt at han har fått registrert seg her på Forumet... Noe han burde gjort for lenge siden...
Vi har hatt et par-tre fine turer sammen og Monsteren hans ser flott ut - en 800 Monster som er riktig så fin.
Stoppitide kunne sikkert kommet med mange gode tips, men jeg tviler dessverre på at han leser denne posten...
Et eller annet sted på Forumet ligger det bilder av sykker'n hans, men jeg fant dem ikke i farten...
Vi har hatt et par-tre fine turer sammen og Monsteren hans ser flott ut - en 800 Monster som er riktig så fin.
Stoppitide kunne sikkert kommet med mange gode tips, men jeg tviler dessverre på at han leser denne posten...
Et eller annet sted på Forumet ligger det bilder av sykker'n hans, men jeg fant dem ikke i farten...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Ducati Monster
Takker for svar;)
Noen som kan si noe om akseptabel kilometerstand på en sykkel? Gjerne ut i fra type motor og MC-merke. 90 graders V-twin kontra V-4 osv.
Noen som kan si noe om akseptabel kilometerstand på en sykkel? Gjerne ut i fra type motor og MC-merke. 90 graders V-twin kontra V-4 osv.
- ole m.
- Innlegg: 313
- Registrert: 07 feb 2010, 23:10
- Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
- Sted: Oslo
Re: Ducati Monster
Monster 600 er jo ikke akkurat noen rakett da, den er kjent for å være litt daff. Kjøp heller Monster 900, tror du blir mer fornøyd med den. Men jeg har ikke kjørt noen av modellene selv, det skal innrømmes.
Kjørelengde ja, det som er viktigere enn selve kjørelengden er at service har blitt fulgt opp med olje- og filterbytte, ventiljustering, og på Ducati: bytte av registerreim. Om sykkelen har gått 50.000 er ikke det noe å være bekymret for, så lenge den er vedlikeholdt. Motortypen spiller ingen rolle, med unntak av hardt trimmede ensylindra maskiner og totaktere.
Her har du et bedre alternativ enn den slappe Monsteren. Denne har effektanlegg fra Over Racing i Japan, og montert kalippere fra Yamaha R1. Dette er en mye mer spennende sykkel en Monsteren, uten tvil:
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=20834249" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørelengde ja, det som er viktigere enn selve kjørelengden er at service har blitt fulgt opp med olje- og filterbytte, ventiljustering, og på Ducati: bytte av registerreim. Om sykkelen har gått 50.000 er ikke det noe å være bekymret for, så lenge den er vedlikeholdt. Motortypen spiller ingen rolle, med unntak av hardt trimmede ensylindra maskiner og totaktere.
Her har du et bedre alternativ enn den slappe Monsteren. Denne har effektanlegg fra Over Racing i Japan, og montert kalippere fra Yamaha R1. Dette er en mye mer spennende sykkel en Monsteren, uten tvil:
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=20834249" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38038
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ducati Monster
Jeg nevnte stoppitide i den forrige posten jeg skrev i denne tråden. Han er ihuga Ducati'st og har god peiling. Og han har en flott Monter 800 selv og vi to har hatt et par-tre flotte turer sammen! :-)
Vi har vært i kontakt med ham og han fortalte oss at 600' en er en relativt liten sykkel som neppe passer særlig til følrere over 180 og 80 kg.
Ellers forteller han at sykkelen har krefter nok, mye moro, og at den ikke trenger høyt turtall.
600'en er også billig å forsikre, de er driftsikre og servicekoster sånn omtrent 4000,- kr. hver 10.000 km. Ellers er det oljeskift og dekkbytte som andre sykler.
Når det gjelder eksosen så foreteller stoppitide oss at for å få fram go'lyden er det billigst å "grave ut" eller skjære ut innmaten i originalpottene, kanskje også kutte dem på lengden...
Ellers mener han at Ducati holder seg godt i pris og at det er mulig å få igjen det man ga for den om han vil selge for å skaffe seg noe kraftigere.
Så til slutt synes nok stoppitide at prisen i annonsen var en smule drøy. Forslaget er å tilby 40.000,- kr og be om at det settes på nye dekk.
Ellers kan han som er interessert sjekke mer på http://www.Desmodromene.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Stoppitide tilbyr seg å sjekke sykker'n også før 3 mnd. garantien går ut.
Som allerede nevnt; denne fyren har peil på Ducati!
Dessverre er stoppitide avskåret fra å stikke innom Forumet vårt for å svare, men det kan hende han gjør dette senere når han har muligheten.
Vi har vært i kontakt med ham og han fortalte oss at 600' en er en relativt liten sykkel som neppe passer særlig til følrere over 180 og 80 kg.
Ellers forteller han at sykkelen har krefter nok, mye moro, og at den ikke trenger høyt turtall.
600'en er også billig å forsikre, de er driftsikre og servicekoster sånn omtrent 4000,- kr. hver 10.000 km. Ellers er det oljeskift og dekkbytte som andre sykler.
Når det gjelder eksosen så foreteller stoppitide oss at for å få fram go'lyden er det billigst å "grave ut" eller skjære ut innmaten i originalpottene, kanskje også kutte dem på lengden...
Ellers mener han at Ducati holder seg godt i pris og at det er mulig å få igjen det man ga for den om han vil selge for å skaffe seg noe kraftigere.
Så til slutt synes nok stoppitide at prisen i annonsen var en smule drøy. Forslaget er å tilby 40.000,- kr og be om at det settes på nye dekk.
Ellers kan han som er interessert sjekke mer på http://www.Desmodromene.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Stoppitide tilbyr seg å sjekke sykker'n også før 3 mnd. garantien går ut.
Som allerede nevnt; denne fyren har peil på Ducati!
Dessverre er stoppitide avskåret fra å stikke innom Forumet vårt for å svare, men det kan hende han gjør dette senere når han har muligheten.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Ducati Monster
Takker for gode svar! Skal definitivt gi lyd hvis jeg går for Ducatien AJ!
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38038
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ducati Monster
Ja, det må du gjøre!svaagan skrev:Takker for gode svar! Skal definitivt gi lyd hvis jeg går for Ducatien AJ!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Ducati Monster
Sitter nå å vurderer Ducatien. I og med at dette muligens blir mitt første sykkelkjøp lurer jeg litt på hvordan man skal gå inn i forhandlinger om prisen...
Skal jeg prøve å finne andre motorsykler for å sammenlikne pris på liknende modeller? Prøve å finne tekniske feil? Referere til infoen jeg fikk fra AJ og Stoppitide?
Hvordan bør jeg kontakte selger første gang? Via telefon eller mail? Mail først, så telefon?
Skal jeg be selgeren om å komme med det første tilbudet?
Kom gjerne med flere tips og anbefalinger til gjennomføring av en evt. handel
Kunne kanskje lagd en egen tråd om avtaleinngåelser, forhandlinger osv
Takker for all hjelp så langt!
Skal jeg prøve å finne andre motorsykler for å sammenlikne pris på liknende modeller? Prøve å finne tekniske feil? Referere til infoen jeg fikk fra AJ og Stoppitide?
Hvordan bør jeg kontakte selger første gang? Via telefon eller mail? Mail først, så telefon?
Skal jeg be selgeren om å komme med det første tilbudet?
Kom gjerne med flere tips og anbefalinger til gjennomføring av en evt. handel
Kunne kanskje lagd en egen tråd om avtaleinngåelser, forhandlinger osv
Takker for all hjelp så langt!
Re: Ducati Monster
Foreslår at du ringer og avtaler møte, og ikke prut på telefonen hvis du har mulighet til å se på den først (altså at den ikke står på andre siden av landet). Ikke si at du skal ha den på telefonen heller, da minsker prutemulighetene.. Om du kommer og ser på sykkelen uten å ha bestemt deg, og finner ut at du kan tenke deg den kan du gi et bud der og da, og mange vil slå til. Det er mange som priser ting litt høyere sånn at folk kan prute litt også. Veldig mange er mye tøffere mot prutere på telefon enn på ekte.
Kan jo nevne at som "storforbruker" av bil har jeg kjøpt og solgt en del biler (mener jeg er på bil nr 12 siden 2003, pluss jeg har solgt noen mopeder i sin tid). De siste salgene var i fjor da jeg hadde 2 små biler fra 1997 etter hverandre, som begge hadde feil og derfor var billigst av alle av sitt merke på Finn. Da ble jeg overøst av telefoner, SMS og mail, og mange av de begynte med pruting. De fikk ikke svar, siden framstår utrolig useriøst. F.eks bilen jeg la ut til 16 000 pga oljeforbruk, mens alle andre på Finn sto til rundt 45 000, så åpnet en fyr med å sende en mail med en setning der han ville gi ni tusen. Og en annen ringte og sa hei og ville vite om jeg ga tusen kr i avslag. Ikke gjør sånn Og hvis du MÅ sende SMS eller mail, ville jeg gått for SMS først og så nevnt grunnen til at du ikke ringer, slik at du ikke framstår som en 14-åring som bare er nysgjerrig men ikke tør å ringe.
Kan jo nevne at som "storforbruker" av bil har jeg kjøpt og solgt en del biler (mener jeg er på bil nr 12 siden 2003, pluss jeg har solgt noen mopeder i sin tid). De siste salgene var i fjor da jeg hadde 2 små biler fra 1997 etter hverandre, som begge hadde feil og derfor var billigst av alle av sitt merke på Finn. Da ble jeg overøst av telefoner, SMS og mail, og mange av de begynte med pruting. De fikk ikke svar, siden framstår utrolig useriøst. F.eks bilen jeg la ut til 16 000 pga oljeforbruk, mens alle andre på Finn sto til rundt 45 000, så åpnet en fyr med å sende en mail med en setning der han ville gi ni tusen. Og en annen ringte og sa hei og ville vite om jeg ga tusen kr i avslag. Ikke gjør sånn Og hvis du MÅ sende SMS eller mail, ville jeg gått for SMS først og så nevnt grunnen til at du ikke ringer, slik at du ikke framstår som en 14-åring som bare er nysgjerrig men ikke tør å ringe.
'94 Suzuki DR650