Irriterer meg grenseløst at jeg dreit meg loddrett ut i går og hold på og meie ned en motorsyklist med bilen. Hadde vel sikkert blitt delt eller hans skyld hvis det hadde smelt, men det var en forglemmelse fra min side som forårsaket hele hendelsen.
Jeg svinger til høyre i en rundkjøring i lånt bil og kjører ut på en rett veistrekning med 70-sone. Lenger nede er det et kryss hvor de som skal ut på veien jeg kjører på har vikeplikt. Jeg ser det står en motorsyklist og venter til jeg passerer og siden jeg er motorsyklist selv så hold jeg ekstra øye med han i tillfelle han skulle smette ut.
Han står og glaner meg rett i trynet og like før krysset så bremser jeg litt ned i tillfelle. Da kjører gjøken faen meg rett ut i veien. Han bråstopper og legger sykkelen halveis(men ikke helt) ned og jeg ser i speilet at han og sykkelen kom uskadet fra det. Han kjørte videre motsatt vei.
Jeg tenkte i noen sekunder om denne fyren var helt blind, helt til det er en bil bak som blinker på meg. Da skjønte jeg ingenting.... helt til jeg så at blinkersen til høyre etter rundkjøringen fortsatt var på, fint skult av rattstammen og akkurat lav nok "tikkelyd" til at den ble overdøvet av radioen i bilen.
Først da skjønte jeg at motorsyklisten trodde at jeg skulle svinge til høyre der han kom ut, siden jeg også bremset ned litt. Altså en situasjon som kunne endt ille hvis ikke motorsyklisten hadde nappet i bremsen som han gjorde. Var ikke mer enn ett par meter fra han.
Merket jeg hadde lyst til å kjøre inn i en skog og dytte hodet ned i en stor maurtue. Fryktelig irriterende...