Jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå meg på tankegangen til xyvind vedrørende sykkelbytte i det hele tatt. Jeg trodde jeg fikk pratet han til fornuft sistgang han fikk et lignende innfall, men her trår han jaggu meg til igjen
Jeg forstår hvis du vil ha noe annet og sykkelbytte er jo en morsom greie, men å bytte ut en nesten flungende ny S1000R med en eldra plastracer i 600 segmentet er i mitt hode totalt riv ruskende galt. Så sant man da ikke har planer om å trene mye på bane etc. Da hadde jeg nok forstått det.
Jeg har kjørt en 600R sykkel å jeg kan si med en gang at dette overhodet ikke føltes som noen drøm. Ikke synes jeg dem er noe tøffe heller. (bortsett fra noen helt nye).
Driver jo og vurderer sykkelbytte selv, men det er ikke fordi Bimmern blir "for mye" for meg. Man lever kun en gang og så lenge jeg ikke tør og hive meg på Ducati bølgen, så er Speed Triple det nermeste jeg kommer med tanke på design og utseende i den klassen.
Bimmern er for all del en kanonflott sykkel. En skalpell på to hjul. Men det er nesten så jeg synes den blir litt for klinisk og "perfekt". Jeg vil ha noe som gir meg bedre komfort og litt flottere utseende. Men enkel svingarm, to potter under salen, LED hovedlys, 5" TFT fargedisplay, 5 kjøremoduser, varmeholker, quickshifter, Øhlins dempere, Cruise Control, samt litt vassere lyd gjør at jeg gjerne vil betale 30.000 spenn mindre for en Speed Triple RS kontra enda en S1000R.