Det jeg lurer på er om det er viktig å bytte til manuel kammskjede strammer, ser på xl moto sin side så anbefaler dem det.
Er det noen som vet.
Vennligst hilsen Meg.

Manuell strammer er supert hvis du vet hva du holder på med under montering. Det er meget viktig å ikke bruke verktøy når du justerer, kun håndkraft. Vanligvis skal du skru til det stopper (med håndmakt) og så gjenge ut en kvart omdreining.Jmk skrev: 12 okt 2018, 15:25 Hei, kjøpte meg en ninja 900 her i sommer.
Det jeg lurer på er om det er viktig å bytte til manuel kammskjede strammer, ser på xl moto sin side så anbefaler dem det.
Er det noen som vet.
Vennligst hilsen Meg.![]()
Tenker vi like greit, først som sist, gjør et lite moderatorinngrep her...Geiroe skrev: 12 okt 2018, 18:35 Jeg må arrestere deg for rettskriving her. Der heter ikke skjede, det er noe damene har, men kjede. Kam skrives med en m, det kan tilgis men ikke skjede.![]()
![]()
Får du tak i original strammer så kjøper du det. Det er det enklesteJmk skrev: 12 okt 2018, 16:52 Takk for raskt svar, er kanskje best å bytte til ny original istedenfor, har rulla ca 56.000 nå.
Du hører hvis kamkjeden lager lyd. Gjorde et kjapt google søk, og fant en billig på ebay https://www.ebay.co.uk/itm/KAWASAKI-ZX9 ... 100623.m-1Jmk skrev: 13 okt 2018, 11:30 Hei, jeg er nok ikke noe lys av noe slag nei :).
Det er en 98 mod, er det vanskelig å oppdrive original? Men pleier man å bytte på 40-50000,
Eller får man litt tilbakemelding om når det bør gjøres. Er veldig glad i den sykkelen så vil ikke at det hender den noe.
![]()
Takk, takk. Hyggelig å høre
Glemte å skrive det. Hvis det ikke er noen "lyder" eller noe gale så er det jo ikke vits å skifteJmk skrev: 13 okt 2018, 19:15 Bør nok få sjekket det da, men sånt bør man vel være mekaniker for å vurdere. Koster sånt mye tru, står på værksted for vinterlagring så kan jo ta en tlf til dem og høre (men dem skrur egentlig ikke på kawasaki).