Ronning skrev: 16 okt 2018, 12:57
Hahaha, batteriet passes av innleid fjøsnisse rundt juletider.
Nesten like ille som i motorsyklistenes facebookgruppe det der.
Fjøsnisser er gode å ha, men husk å sette ut grøt på julekvelden.. Ellers er batteriet paddeflatt når man har gått lei av nyttårsforsettene sine, kommer tilbake til det virkelige liv og våren er på trappene
Bruker å ta en vask av sykkelen. Så kler jeg av den kåpene, vasker enda litt mer. Fjerner enda litt mer greier, vasker litt til. Fjerner tanken og vasker litt under der. Finner frem tannbørsten hvis nødvendig. Tar en titt på luftfilteret mens tanken er av, fjerner den verste dritten av det som regel. Skifter alle oljer, både motor m/filter, girkasse og kardang. Sjekker for lekkasjer og svetting, det liker vi ikke. Tar av toppdekselet og sjekker ventilklaringene kjapt(Ved avvik justeres dette). Varmkjører motor på frisk olje. Skifter bremsevæske på kontrollkretser og hjulkretser, sjekker bremseklosser. Setter nye på innkjøpslista om nødvendig. Gir kåpedeler og plast en shine med voks og plastfornyer og setter den sammen igjen. Så setter jeg den inn i kjelleren, eller lar den stå i garasjen over vintern. Kanskje jeg koster på meg et par dager med lader tilkoblet ila. vinteren.
Når våren kommer er det ut og kjør

Strengt tatt ikke nødvendig, kunne sikkert bare skifta oljer og klart meg med det, men er alltid hyggelig med en fresh start på våren.