Poenget her er at jeg ikke syntes at jeg burde gjøre dette selv på en så ny sykkel. Jeg blir litt oppgitt over servicen jeg blir møtt med, når jeg leverer sykkelen. De gikk rett over på at jeg må ha bedrevet med bakhjulskjøring, derfor den er lekk. (kan ha noe med klubb logoen min og gjøre, og eller alderen) Men det er fortsatt idiotiskt og antyde noe sånt. Sykkelen er såvidt innkjørt, å simringene burde tåle den bruken jeg har. Brukes som pendler sykkel, mye motorvei og landevei.KawaKjetil skrev: 13 okt 2018, 21:09 Gjør litt søk på nett, så fixer du dette selv. Ligger mye video og gode beskrivelser.
feks https://www.youtube.com/watch?v=W2G-b66F3es
Har selv skiftet simmeringer på sykkel som hadde under 20k på telleren.
Som nevnt her kan en liten steinsprut lage en skade i gaffelbein som river simmer ring. Sjekk gaffelbein nøye før du monterer igjen.
Manual kan du kanskje finne her https://www.manualslib.com
Tror ikke dette går på garanti da det er typisk slitedel. Men ville fått forhandler til å sjekke med importør først.
Har bestilt sealmate, å kommer til å teste dette. Så får eventuellt forhandler etterfylle demperen om det gjør susen.
Men for og være helt ærlig så er det ikke første gangen denne forhandleren er vrien, sisst jeg var innom og fikk byttet en pakkning over statordekselet siden den svettet litt når den ble varm, så gadd de ikke engang og fakturere importøren for han hadde nekta for det og.. Det var snakk om noen 100lapper i jobb\deler, her er det snakk om noen tusen mer, så her er de ikke like medgjørlige..
Har man gått til innkjøp av ny sykkel, så skal det ha sine goder. Hadde jeg valgt å ha en eldre sykkel, så hadde jeg aldri satt bort noe som dette. Da det å ha en eldre sykkel innbærer litt skruing og vedlikehold til tider.
Har forsøkt og leite lenge nå, etter en garanti oversikt for Suzuki norge, men finner ingenting. Har sendt mail til importøren og forespørt litt informasjon om hva f.eks garantien dekker, og kommer til og kontakte flere suzuki forhandlere til uken for og se hva de sier.
Nybilgaranti, og Nysykkelgaranti er visstnok 2 forskjellige ting. På bil hadde dette ikke vært et tema engang, de hadde byttet demperen på flekken å deretter sendt krav.