Noen smarte løsninger som gjør at det løsner?
Prøvd å fukte det først, men sitter enda..

Fyll parafin på en spruteflaske, reis til nærmeste bensinstasjon/vaskehall som har (varm) høytrykksvasker.Kristian1995 skrev: 16 okt 2018, 18:19 Har ingen mulighet for høytrykk så må bli håndvask..
Kan jeg bruke parafin på flere deler av motoren? Så lenge jeg holder det unna plasten vel?
Rundt eksospotta er ikke værste plassene å komme til men ligger oppå katalysatorer og foran noe på motoren ..
Har ikke lyst til å begynne å skru det fra hverandre heller :/
Nå blir nok siste turen min til 15 000 service på ktmen... Er om 2 uker.. Den tar jeg på Lillehammer. Holder til i Trondheim, pga studier.Bjerknez skrev: 17 okt 2018, 05:02 Dette er et godt argument for å vaske sykkelen sin oftere. Da forhindrer man slike skippertak som dette :)
Men ligg unna alt som har med "skraper" å gjøre. Det lager riper. Basta.
Jeg vil tippe at at noe også er brent litt fast her. Så lenge underlaget er av stål etc. og ikke plast, så ville jeg prøvd Parafin eller WD-40. Spray på i rikelige mengder og la det virke lenge. Tørker det så spray på mer. Hold området fuktig. La parafinen/WD-40 virke en stund og prøv og tørke av med en klut (ikke papir) Dypp gjerne kluten i parafin.
Står du å gnikker hardt på dette så gnir du bare skitten inn i underlaget. Du får det muligens rent, men sitter igjen med et matt område med riper etc.
Bor du i nærheten av Fredrikstad og vil kjøre deg en tur, så ta deg en tur hjem til meg (send meg evt. en PM). Jeg har høytrykkspyler, skumkanon, parafin og alt du trenger. Husn\k at sykkelen må bli kald før avspyling.
Bjerknez skrev: 17 okt 2018, 11:29 Bare spray på med parafin/WD-40 og la det trekke skikkelig inn. Hold området vått med parafin/WD-40. La den gjerne stå over natten. Metall/aluminium etc. tar ikke skade av dette. På plast ville jeg nok ikke latt den stå dynket over lenger tid.