Jeg gjentar vel meg selv når jeg sier at dette fortsatt ikke er førstevalget mitt hva event. ny sykkel angår. Men uansett - en imponerende sykkel, og da kanskje spesielt når det kommer til den nye (Boble) motoren. For min del så er det nok denne som imponerer mest. På samme måte som da Yamaha sin Super Tenere ble oppgradert i 2015 med sterkere motor, har også BMW vurdert tingenes tilstand i samme retning. Den gangen var det vell knapt noen MC Journalist som ikke uttrykte sin store overraskelse over den lille økningen på bare 2Hk, for motoren. Der i mot, så ble det vel knapt skrevet noe om den betydelige økningen i torque.
Men denne gangen kan det se ut som BMW har tenkt litt i samme bane, og virkelig løftet dreiemomentskurven i så og si hele spekteret.
Og kanskje mest interessant synes jeg det er å se et så stort løft av kurven i den lave delen av registeret. Noe jeg mener er perfekt

i forhold til hva som bør forventes av en ADV sykkel. Max HK og torque, er egentlig mest interesant når vi snakker om R sykler. I en ADV sykkel er behovet noe annerledes. Og nettop
dette ser det ut til at BMW nå har gjort noe med.
( .... men for min del, så holdt det vell i massevis med det som BMW leverte i sine tidligere modeller også)
2019-BMW-R1250GS-R1250-RT-Dyno-Chart-Power-Torque.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.