Ja, det var noe om krav til lokalen, helst med en gedigen glass front, og ifølge Triumph var butikken i feil området. Triumph Skandinavia har ikke tatt høyden for Classic Motorcycles kunnskap og kunde krets. Geir Jacobsen har bygde opp en meget bra business for Triumph og de skal nå snu ryggen til hamAJ skrev: 19 okt 2018, 19:16 Veldig enig i at det er synd og nesten tragisk det som skjer med Classic Motorsycles i forhold til det nye Triumph regimet.
Synes også det var veldig synd at GMS på Gjøvik også så seg nødt til å kaste inn håndkleet for noen år siden med de nye rigide kravene fra Triumph.
Nå er det vel snart ikke igjen Triumphforhandlere her i landet....
Det korte svaret på spørsmålet er ja.Sakkle skrev: 22 okt 2018, 08:05 For oss uinnvidde, hvilket "Triumph regime" er det snakk om? Er det snakk om krav som Triumph stiller til forhandlerne som de ikke klarer å innfri eller?
Ja, særlig denne er jo interessant. Jeg skjønner jo Triumph på en måte, de vil jo opprettholde merkevaren og gi et inntrykk av eksklusivitet osv. Men alt av solgte sykler er da bedre enn å ikke selge disse syklene?AJ skrev: 22 okt 2018, 09:04 Også ikke minst kravet til salgsvolum, hvor antakelig en og annen forhandler ikke leverte gode nok resultater...
Det ville overrasket meg om kravene til salgsvolum ikke ble geografisk tilpasset. Som du selv skriver, de kan ikke forvente samme salgstall sentralt i England som mindre sentrale steder i Norge...Sakkle skrev: 22 okt 2018, 09:09Ja, særlig denne er jo interessant. Jeg skjønner jo Triumph på en måte, de vil jo opprettholde merkevaren og gi et inntrykk av eksklusivitet osv. Men alt av solgte sykler er da bedre enn å ikke selge disse syklene?AJ skrev: 22 okt 2018, 09:04 Også ikke minst kravet til salgsvolum, hvor antakelig en og annen forhandler ikke leverte gode nok resultater...
Særlig i et lite, spredt befolket land som Norge må de vel regne med lavere salgstall enn i sentrale områder av England? Jeg aner ikke hva kravene er i det hele tatt, men...
Eneste som er aktuell i det området er vel CBP...
Åjoda.. Står kliss nye FJR'er i 1etg,sammen med BMW delencannon skrev: 22 okt 2018, 14:26 Forhandlere blir bl.a. pålagt å separere utstillingslokalene mellom ulike merker hvis de forhandler flere merker. Speed i Sandefjord er et tydelig eksempel på dette. Ikke en Yamaha å se i 1. etg. der.
Merkene ønsker heller ikke å bli forhandlet i konkurranse med sterke konkurrenter i samme butikk. Forhandlere må derfor gjøre sine valg, uten at de nødvendigvis blir fratatt et agentur.
Det stilles også strengere krav fra merkene når det gjelder beliggenhet og layout/utseende på salgslokaler. Dette kan bli svært dyrt å etterleve for en mindre norsk forhandler.
"Det e`kkje lett å vera tiger i dag..." var det noen som sang for mange år siden....![]()