aircooled skrev: 17 okt 2018, 10:50
Da er sykkelen pakket på pall, og klar til sending fra Sandefjord. Hadde det ikke vært så mye å gjøre på jobb, og såpass sent på året hadde jeg flydd over og kjørt hjem selv. Men regner med at den kommer trygt over fjellet i løpet av neste uke. Kan nesten ikke vente, og har ett håp om at været her på vestlandet holder seg såpass at jeg i alle fall skal få en eller to turer i år
Herlig! Gratulerer med sykkel, og håper du får noen flotte turer før du må parkere for i år
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Da var første lufteturen unnagjort i fantastisk høstvær. Opphold og ti grader. Førsteinntrykket av traceren er: fytte helvete så potent den motoren er, kontra xj6'en. Det var endel mer vindstøy, men eksperimenterte ikke så mye med vindskjermen. Enten finner jeg en innstilling jeg liker, ellers så kjøper jeg en ny.
aircooled skrev: 20 okt 2018, 18:43
Da var første lufteturen unnagjort i fantastisk høstvær. Opphold og ti grader. Førsteinntrykket av traceren er: fytte helvete så potent den motoren er, kontra xj6'en. Det var endel mer vindstøy, men eksperimenterte ikke så mye med vindskjermen. Enten finner jeg en innstilling jeg liker, ellers så kjøper jeg en ny.
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Fikk meg en tur på søndag. Var tørre veier og 3 grader, men ble ikke lange turen. For det første var det kaldt. Selv med for i jakke og bukse, ullundertøy og varmeholkene på, ble det i kaldeste laget. Var også sånn at det var fuktighet på veien i skyggen, og ble veldig usikker på om det var "bare" vann, eller om det kunne være is, så snudde, og kjørte hjem.
Fikk renset og smurt kjede. Brukte WD-40 til å rense og en Castrol kjedespray til å smøre. Kjedesprayen var noe tynn, men det var den som var tilgjengelig.
Kommer til å ta en lett vinterservice med bytte av olje og kjøleveske. Vaske den ren, og så får vi se om ikke sesongen er over for i år.
Har laget en liten liste over hva jeg kommer til å bytte/endre på den
-Nye håndbeskyttere: Kommer til å bytte til Barkbusters håndbeskyttere. Ikke fordi jeg kommer til å kjøre offroad med den, men synes de er stiligere enn de orginale.
-Installere boosterplug. Den er som mange andre litt rykkete ved lavt turtall og saktekjøring, og ser om boosterpluggen fikser det.
-Ny vindskjerm: Plages av urolig luft av orginale skjermen. Kjører med propper i øra, men det smeller og bråker mye mer enn hva det gjorde på XJ6'en til kjøreskolen. Kommer til å prøve en PUIG touring skjerm. Hvis noen har ett annet forslag så er jeg åpen for det. Kjører med en Schubert C3pro, så tror ikke det er hjelmen.
Tankveske/toppboks. Tanken er å kjøre på litt turer og, så en tankveske og toppboks kommer til å komme på. Toppboksen blir vell GIVI tenker jeg. Får se litt hva som er rundt om. Selv om det ikke er pent, så er det veldig praktisk, også med tanke på at jeg skal ha med guttungen, og han da kan hvile ryggen mot den.
-Slip on: Ikke helt enig med meg selv der. Det høres jo fet ut med litt lyd, men putter jo propper i øra så vet ikke....
Da er nok sesongen ferdig for i år. ikke fått mer enn 600 km i år, men fikk sykkelen 20 okt, så skal vell ikke klage. Nå står hun pent i garasjen, nyvasket og ren, med nytt filter og olje. Kommer til å bytte olje minst engang i sesongen.
Boosterplug er bestilt, og gleder meg litt til å få satt den på.
Av andre ting som skal på i vinter, er radiatorbeskyttelse, og en touring skjerm
Kjøp den aller korteste/minste vindskjermen du finner. Da vil du få en mye renere luftstrøm som bråker mindre. Slipon vil jeg også anbefale. Det er billig moro!
Det skjønte jeg ikke helt. Vil f.eks racing skjermen til Puig bråke mindre enn Touring vindskjermen? Sånn jeg leser det på Puig sine sider, så løfter touringskjermen vinden høyere, slik at den ikke treffer meg midt i hjelmen som nå. Etter hva jeg klarer å lese meg til på utenlandske fora, så er vell jakten på en perfekt skjerm, litt som jakten på den hellige gral :)
Alle produsenter av tilbehør reklamerer med bedre funksjon enn originalt, og noe funker da også bedre.
Men ikke alt.
Jeg kjøpte touring kåpeglass til den forrige sykkelen min, Kawasaki GPz 1100, 83 mod.
Glasset hadde en 3 -4cm forhøyning i bakkanten.
Det ble ikke bedre enn det originale, jeg fikk en pulserende luftstrøm over glasset og buldring i hjelmen.
Det ble verst ved kjøring med åpent visir, da kom lufta rett i fjeset og løftet visiret og hjelmen.
Electraen har også uoriginalt kåpeglass.
Det fungerer veldig fint, styrer lufta ut til sidene og forbi meg selv om kåpa sitter langt frem fra setet.