Alt koker ned til hva man er vant med og hva man sammenligner med. Men jeg ville uansett valgt en 1290 super adventure anytime forran en GS. Mest grunnet utseende, lyd og motor.kjellv skrev: 20 okt 2018, 23:58Om motoren teknisk sett er den samme trenger ikke si så mye. Uten at jeg kjenner til BMW sine sykler og motorer så veldig godt, vet jeg at motorene kan være spesialtilpasset de forskjellige modellene og ha veldig forskjellig karakteristikk. Slik som for Yamaha YZF-R1 og MT-10. Disse har samme motor, men er likevel veldig forskjellige.Bjerknez skrev: 20 okt 2018, 22:59 Jeg har kjørt bmw r1200 som har nøyaktig den samme motoren som GS. Helt greit med krefter nedover i registeret, men den mister fort pusten.
Ikke vanskelig å få til forbikjøringer med denne så klart, men det krever litt mer giring og prosessen blir mer anstrngt sammenlignet med sykler med mer krefter oppover i registeret.
Så ikke akkurat «spennende», men sikkert mer enn god nok for kundegruppen den er tiltenkt. At GS er en god sykkel isolert sett betviles ikke. Men en slik kommer ikke i min garasje vertfall.
Lyden er trist, sittestillingen sedat og motoren litt «slapp». Som redskap er den sikkert midt i blinken. Derav kallenavnet «traktor» :)
Jeg kar kjørt R1200GS ved flere anledninger. Sist var Tore L sin fra Atna til Venabygd under forumtreffet i høst. Frisk og morsom sykkel det, ingenting å utsette på potensen i denne. Jeg ville naturligvis ikke sammenligne den med din, men du har også en helt annen sykkel og en helt annen motor.
Men vi er forskjellige og takk gud for det :)