Hei.
Har akkurat fått reg en 1992 zzr1100 Kawasaki, uk import.
Den er oppgitt til 92 kw ( 123hk) i vognkort. Selger opplyste at den hadde 145 hk. ( Vært reg. i Norge siden 2008) Når jeg søker litt rundt på nett, ser jeg at det er oppgitt noe forskjellig kw avhengig av turtall.
Eks denne:
http://www.zx11.info/zx11/specs.htm
Er litt utsikker på hvordan tolke opplysningene. Er hk oppgitt til 9500, mens ved 10500 gir den 147 hk? Og hvorfor oppgitt til 92kw i vognkort?
Hva sier dere?
Hilsen fersk "tung" mcfører.
HK på en Kawasaki 1992 C3 ZZR1100
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: HK på en Kawasaki 1992 C3 ZZR1100
UK-modellen har vanligvis lavere effektuttak. Antakelig er 92 kW det som er aktuelt for din sykkel. Se feks her: http://www.zx11.info/zx11/home.htm .JaMaHa skrev: 18 okt 2018, 21:23 Hei.
Har akkurat fått reg en 1992 zzr1100 Kawasaki, uk import.
Den er oppgitt til 92 kw ( 123hk) i vognkort. Selger opplyste at den hadde 145 hk. ( Vært reg. i Norge siden 2008) Når jeg søker litt rundt på nett, ser jeg at det er oppgitt noe forskjellig kw avhengig av turtall.
Eks denne:
http://www.zx11.info/zx11/specs.htm
Er litt utsikker på hvordan tolke opplysningene. Er hk oppgitt til 9500, mens ved 10500 gir den 147 hk? Og hvorfor oppgitt til 92kw i vognkort?
Hva sier dere?
Hilsen fersk "tung" mcfører.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Honda-Bjarne
- Innlegg: 55
- Registrert: 29 jan 2018, 16:12
- Motorsykkelen din: V-tec 800
Re: HK på en Kawasaki 1992 C3 ZZR1100
England (UK) hadde tidligere begrensninger på HK, sammen med en rekke andre land innen EU, slik som Sverige, Tyskland, Sveits og Østerrike. De fleste la begrensningen på 100 HK men England hadde tydeligvis en annen begrensning som lå på 92KW.
Det store spørsmålet er om denne begrensningen ble fjernet når den ble importert til Norge og i såfall burde det være endret i vognkort ved import. Når dette ikke er anmerket i vognkort har jeg mine tvil om at drosslingen er fjernet.
Det store spørsmålet er om denne begrensningen ble fjernet når den ble importert til Norge og i såfall burde det være endret i vognkort ved import. Når dette ikke er anmerket i vognkort har jeg mine tvil om at drosslingen er fjernet.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: HK på en Kawasaki 1992 C3 ZZR1100

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.
Re: HK på en Kawasaki 1992 C3 ZZR1100
hvordan sjekke om dette. Hva er drossling for noe, og kan den fjernes senere?
- Honda-Bjarne
- Innlegg: 55
- Registrert: 29 jan 2018, 16:12
- Motorsykkelen din: V-tec 800
Re: HK på en Kawasaki 1992 C3 ZZR1100
Drossling er bare et ord jeg bruker og er avledet fra det tyske ordet drossel som betyr struping av effekt på motor :)
Og ja, det er mulig å fjerne og hvis jeg ikke husker feil så ble lengre vakuumkolbe brukt for å begrense effekten. Forgasserne yter bare ca. 80% av full effekt. Hvis du kjøper kortere vakuumkolber fra for eks. USA-modellen så burde du få full effekt.
Men dette er bare noe jeg mener å huske så du må sjekke dette opp mer nøye før du går til innkjøp.
- haakeik
- Innlegg: 747
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Bosted: Asker området
Re: HK på en Kawasaki 1992 C3 ZZR1100
Burde du ikke bytte nikk fra JaMaHa til KaVaSaKi?JaMaHa skrev: 18 okt 2018, 21:23 Hei.
Har akkurat fått reg en 1992 zzr1100 Kawasaki, uk import.
Den er oppgitt til 92 kw ( 123hk) i vognkort. Selger opplyste at den hadde 145 hk. ( Vært reg. i Norge siden 2008) Når jeg søker litt rundt på nett, ser jeg at det er oppgitt noe forskjellig kw avhengig av turtall.
Eks denne:
http://www.zx11.info/zx11/specs.htm
Er litt utsikker på hvordan tolke opplysningene. Er hk oppgitt til 9500, mens ved 10500 gir den 147 hk? Og hvorfor oppgitt til 92kw i vognkort?
Hva sier dere?
Hilsen fersk "tung" mcfører.

Velkommen hit forresten

Re: HK på en Kawasaki 1992 C3 ZZR1100
He, he. Takk for det.
Har skrudd litt på Yamaha påhengs og moped tidligere, så nikket henger kanskje litt igjen fra gamle dager:)
Men herlig forslag.

Har skrudd litt på Yamaha påhengs og moped tidligere, så nikket henger kanskje litt igjen fra gamle dager:)
Men herlig forslag.