Jeg har sett dette i andre forum og spesielt på såkalte support sider. Det er en knapp som befinner seg i alle innlegg som kan trykkes på som heter "Dette innlegget løste saken" eller noe.
Innlegget som løste saken blir merket i fargen grønt og brukeren som hadde løsningen for "poeng" og de som besøker tråden som lurer på det samme ser med en gang hva som løste saken.
Dette tror jeg generelt vil bidra til at noen vil legge litt mer jobb i å hjelpe samtdig som det jo er litt artig å få litt "kreditt" for hjelpen man gir.
Hva med å implementere noe slikt?
Legge til "Dette innlegget løste saken" funksjon?
Re: Legge til "Dette innlegget løste saken" funksjon?
Ja, det hadde kanskje vært kjekt...
Det finnes en extension til phpBB 3.1.x som tilbyr denne funksjonaliteten: https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... ic_solved/
Så får vel admin ta stilling til om tidsinvesteringen som må til er verdt det.
Det finnes en extension til phpBB 3.1.x som tilbyr denne funksjonaliteten: https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... ic_solved/
Så får vel admin ta stilling til om tidsinvesteringen som må til er verdt det.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- Skogstrollet
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Synes muligheten å merke innlegg som løste spørsmålet til trådstarter er en super idé
En fin funksjon å ha hvis man prøver å søke bland eksisterende tråder, spesielt hvis det er mange innlegg. Blir lettere å finne det svaret man søker etter hvis det er markert - kanskje også kan bumpe slike svar til å dukke opp først når man søker?
Er litt skeptisk til poengsystem derimot, da jeg synes man burde hjelpe folk fordi man ønsker å være behjelpelig og ikke fordi man får "pluss-poeng". Slike ting kan slå litt forskjellig ut, men så lenge det ikke blir noen pisse-konkurranse skal jeg ikke motsette meg noe slikt altfor mye

Er litt skeptisk til poengsystem derimot, da jeg synes man burde hjelpe folk fordi man ønsker å være behjelpelig og ikke fordi man får "pluss-poeng". Slike ting kan slå litt forskjellig ut, men så lenge det ikke blir noen pisse-konkurranse skal jeg ikke motsette meg noe slikt altfor mye

"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Jeg noterer meg forslaget og tar det med i vurderingen til neste gang forumprogramvaren oppdateres, trolig mot slutten av året.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Støtter Skogstrollets kommentar.
Bjerknez: hvem skal trykke på "saken løst"-knappen? Trolig trådstarter?
Bjerknez: hvem skal trykke på "saken løst"-knappen? Trolig trådstarter?
Det er slik det fungerer alle steder jeg har sett det i bruk, ja.cannon skrev: 23 okt 2018, 11:24 Bjerknez: hvem skal trykke på "saken løst"-knappen? Trolig trådstarter?
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Det må være TS ja.

Ikke alltid folk bruekr den, men når den blir brukt så er det jo veldig lett for andre og finen svaret på det samme :)
Det er en god ide pluss en liker/tommelen opp knapp 

- Bjerknez
- Kontakt:
Hvor man kan se HVEM som likte innlegget

- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg tror at hvis det finnes noen blant oss som hjelper andre i hovedsak for å få poeng ikke er noe problem i det hele tatt. Jeg synes man skal få en slags "status" for bidrag man gjør i forumet vedrørende å hjelpe andre eller evt. poste nyttige ting (noe en "liker knapp" kan bidra med i tillegg)Skogstrollet skrev: 23 okt 2018, 09:30 Er litt skeptisk til poengsystem derimot, da jeg synes man burde hjelpe folk fordi man ønsker å være behjelpelig og ikke fordi man får "pluss-poeng". Slike ting kan slå litt forskjellig ut, men så lenge det ikke blir noen pisse-konkurranse skal jeg ikke motsette meg noe slikt altfor mye![]()
"Pissekonkurranse" i form av kunnskap og lysten til å hjelpe andre synes jeg er helt innafor. Derimot er "pissekonkuranse" i form av "jeg har midre pysestripe enn deg" mindre ønsket. Noe man helt sikkert ikke får noe poeng for uansett.
Selv om det er gøy og pirke noen i øret til tider som en kameratslig greie