Gratulerer Erling, fantastisk sykkel.. igjenZZR-Erling skrev: 16 aug 2018, 08:16 Ny bike, K1300S HP.
Skal forsøke, for meg, et nytt merke, Continental Road Attack 3
![]()

Håper å se deg på Hardanger PokerRun til neste år

Gratulerer Erling, fantastisk sykkel.. igjenZZR-Erling skrev: 16 aug 2018, 08:16 Ny bike, K1300S HP.
![]()
Ja de virker veldig gode de og etter det jeg leserkvase. skrev: 18 aug 2018, 09:56 Continental TKC 70 er ikke blitt nevnt her
https://www.snikkeren-mc.no/continental ... rfaringer/
Interessant test utført på R1200RS. Men føler de bommer med Roadtec 01 uten at jeg har testet de andre dekkene. Fordekket mitt har over 9000km og er ikke synlig slitt, men jevnt over det hele. Da jeg skiftet bakdekket på ca 6000km pga punktering var det normalt slitt på midten etter motorveikjøring og harde akselerasjoner påvirket av 210 hkZZR-Erling skrev: 18 aug 2018, 21:49 Dekktest:
https://www.motorradonline.de/motorradr ... rd-1014440
Det var det jeg også tenkte. Greit å få det bekrefta. Takk skal du ha!AJ skrev: 25 okt 2018, 21:34 Ikke uvanlig at dekk slites ulikt.
Dette varierer på de forskjellige dekkmerkene. Også hvordan dekkene slites. Noen slites mye på midten, mens andre slites jevnere på hele dekkbanen, ofte uavhengig av kjøremåten (mye eller lite svingkjøring f.eks.).
Selv bytter jeg alltid begge dekk selv om dekket foran eller bak har mer å gå på.
Men jeg vet at ikke alle gjør det på denne måten.
Dekk er en viktig sikkerhetskomponent som jeg ikke går på akkord med. Derfor bytter jeg begge samtidig - for sikkerhets skyld.
Jeg har kikka på enten Metzeler Z6 eller Michelin Pilot Road. Det sitter Pilot Road på nå.ZZR-Erling skrev: 25 okt 2018, 22:01 Nei, jeg bytter når dekket er nær utslitt. Da kan det bli begge, eller ett. Man bør ha f/b fra samme serie,også bør man kjøre sport/touringdekk på vei.. Ikke tro at sportdekk gir mer grep på veien, kun ved banekjøring. Da blir de varme nok!..
niko skrev: 25 okt 2018, 22:15Jeg har kikka på enten Metzeler Z6 eller Michelin Pilot Road. Det sitter Pilot Road på nå. ....og det kan jo være greit å ta ett om gangen. Litt mer rigging og oppstøtting å bytte begge på en gang vil jeg tro :-)ZZR-Erling skrev: 25 okt 2018, 22:01 Nei, jeg bytter når dekket er nær utslitt. Da kan det bli begge, eller ett. Man bør ha f/b fra samme serie,også bør man kjøre sport/touringdekk på vei.. Ikke tro at sportdekk gir mer grep på veien, kun ved banekjøring. Da blir de varme nok!..
Det vil nok duge. Etter Z6, har de laget Z8 og Roadtec 01.. , alle er sport/touringdekk.niko skrev: 25 okt 2018, 22:15Jeg har kikka på enten Metzeler Z6 eller Michelin Pilot Road. Det sitter Pilot Road på nå.ZZR-Erling skrev: 25 okt 2018, 22:01 Nei, jeg bytter når dekket er nær utslitt. Da kan det bli begge, eller ett. Man bør ha f/b fra samme serie,også bør man kjøre sport/touringdekk på vei.. Ikke tro at sportdekk gir mer grep på veien, kun ved banekjøring. Da blir de varme nok!..
Takker!ZZR-Erling skrev: 25 okt 2018, 22:27Det vil nok duge. Etter Z6, har de laget Z8 og Roadtec 01.. , alle er sport/touringdekk.niko skrev: 25 okt 2018, 22:15Jeg har kikka på enten Metzeler Z6 eller Michelin Pilot Road. Det sitter Pilot Road på nå.ZZR-Erling skrev: 25 okt 2018, 22:01 Nei, jeg bytter når dekket er nær utslitt. Da kan det bli begge, eller ett. Man bør ha f/b fra samme serie,også bør man kjøre sport/touringdekk på vei.. Ikke tro at sportdekk gir mer grep på veien, kun ved banekjøring. Da blir de varme nok!..
Siste Michelin Road heter Road 5.
Ojjj, beklager! Denne så jeg ikke før nå! Takk takk Olav! Ja, det kan godt hende!Olav K skrev: 18 aug 2018, 10:59Gratulerer Erling, fantastisk sykkel.. igjenZZR-Erling skrev: 16 aug 2018, 08:16 Ny bike, K1300S HP.
![]()
![]()
![]()
Håper å se deg på Hardanger PokerRun til neste år![]()
Har Selv Pirelli Angel GT, og er superfornøyd med disse. Også sport/touring. Årsaken til at jeg valgte disse fremfor Roeadtech 01 som får omtrent akkuratt samme tilbakemelding i tester er at Angel GT ser hundre ganger bedre utniko skrev: 25 okt 2018, 22:20niko skrev: 25 okt 2018, 22:15Jeg har kikka på enten Metzeler Z6 eller Michelin Pilot Road. Det sitter Pilot Road på nå. ....og det kan jo være greit å ta ett om gangen. Litt mer rigging og oppstøtting å bytte begge på en gang vil jeg tro :-)ZZR-Erling skrev: 25 okt 2018, 22:01 Nei, jeg bytter når dekket er nær utslitt. Da kan det bli begge, eller ett. Man bør ha f/b fra samme serie,også bør man kjøre sport/touringdekk på vei.. Ikke tro at sportdekk gir mer grep på veien, kun ved banekjøring. Da blir de varme nok!..