MCnyheter vi har ventet på...?
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Da er det klart, Yamaha T7 er endelig lansert og i produksjon. Den vil nå markedet i løpet av sesongen 2019. Jeg skal gi beskjed straks noen datoer er klar.
Her er et skjermbilde fra pressekonferansen i Milano i dag, der T7 blir presentert av en av Yamahas fabrikkførere i Dakar Rally Adrien Van Beveren som også har vært en av testerne dette siste året. Adrien fortalte at han startet testen på stedet der han krasjet i Januar og måtte bryte Dakar Rally. Her er også President i Yamaha Motor EU, Eric de Seynes som forteller mye av historien rundt T7.
Her er et skjermbilde fra pressekonferansen i Milano i dag, der T7 blir presentert av en av Yamahas fabrikkførere i Dakar Rally Adrien Van Beveren som også har vært en av testerne dette siste året. Adrien fortalte at han startet testen på stedet der han krasjet i Januar og måtte bryte Dakar Rally. Her er også President i Yamaha Motor EU, Eric de Seynes som forteller mye av historien rundt T7.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Tørrvekt på ca. 200kg på den T7 blir ille mange kg på den men sikkert grei som BMW800cc
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/






i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Tja... 205 kg med full tank så vidt jeg kan se. Og tanken er på 16 liter.kvase. skrev: 06 nov 2018, 00:29 Tørrvekt på ca. 200kg på den T7 blir ille mange kg på den men sikkert grei som BMW800cc
Årets BMW F850 GS veier vel 229 kg med full tank, så litt tyngre en Yamahaen.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Derfor skrev jeg ca.205 kg å hva betyr ca.Sakkle skrev: 06 nov 2018, 09:52Tja... 205 kg med full tank så vidt jeg kan se. Og tanken er på 16 liter.kvase. skrev: 06 nov 2018, 00:29 Tørrvekt på ca. 200kg på den T7 blir ille mange kg på den men sikkert grei som BMW800cc
Årets BMW F850 GS veier vel 229 kg med full tank, så litt tyngre en Yamahaen.
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/






i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Du skrev tørr vekt på ca. 200 kg.kvase. skrev: 06 nov 2018, 10:06Derfor skrev jeg ca.205 kg å hva betyr ca.Sakkle skrev: 06 nov 2018, 09:52Tja... 205 kg med full tank så vidt jeg kan se. Og tanken er på 16 liter.kvase. skrev: 06 nov 2018, 00:29 Tørrvekt på ca. 200kg på den T7 blir ille mange kg på den men sikkert grei som BMW800cc
Årets BMW F850 GS veier vel 229 kg med full tank, så litt tyngre en Yamahaen.
Korrekt vekt er våt 205 kg.
205kg (våt) - 16 liter * 0,74 kg/liter = 193,16 kg (tørr). Sånn ca.
Jeg synes ikke du var nøyaktig nok så jeg korrigerte deg.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ser at KTM har lagt til den nye 790 Adventure på nettsiden.
I tillegg kommer det vist en 790 Adventure R og 450 Rally Factory Replica. Sistnevnte har vel kun vært tilgjengelig på spesialbestilling direkte fra KTM tidligere?
Venter spent på mere info, video og bilder...
I tillegg kommer det vist en 790 Adventure R og 450 Rally Factory Replica. Sistnevnte har vel kun vært tilgjengelig på spesialbestilling direkte fra KTM tidligere?
Venter spent på mere info, video og bilder...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39733
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
70 Kw motoreffekt = vel 95 HK...
Hadde ventet litt mer, må jeg innrømme...

Står for øvrig ingenting om dreiemoment.
Ellers bra med 20 liters tank og tørrvekt under 190 kg.
Og sykkelen ser veldig bra ut og blir definitivt en sterk konkurrent hvis jeg bytter - og nedgraderer - om et år eller to

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39733
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ah...
!
Denne luftfilterløsningen på nye 790'en liker jeg!
Selv om det mest sannsynlig betyr at det ikke blir plass til særlig mye annet under setet...

Denne luftfilterløsningen på nye 790'en liker jeg!
Selv om det mest sannsynlig betyr at det ikke blir plass til særlig mye annet under setet...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39733
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Første gang jeg fikk tatt følt og tatt på Kawasaki Versys, fant jeg meg skikkelig godt tilrette i salen på den.
Men utseendet falt jeg ikke for på noen måte.
Men nå begynner sykkelen å ligne noe jeg kan like veldig godt
!
2019 modellen ser slett ikke gæern ut!
Men utseendet falt jeg ikke for på noen måte.
Men nå begynner sykkelen å ligne noe jeg kan like veldig godt

2019 modellen ser slett ikke gæern ut!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
AJ det ser ut som de satser på service bil for alle mc fremover ved en liten skavank av problem langs veinettet -Tragisk at de ikke tenker på en liten mekke pakke som følger mc-ene under drift -Ser det er et lite rom fra setelåsen å bakover filtre blir vel stående ned i forkant av setelåsen




Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/






i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39733
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Enig i dette.kvase. skrev: 06 nov 2018, 15:39 AJ det ser ut som de satser på service bil for alle mc fremover ved en liten skavank av problem langs veinettet -Tragisk at de ikke tenker på en liten mekke pakke som følger mc-ene under drift -Ser det er et lite rom fra setelåsen å bakover filtre blir vel stående ned i forkant av setelåsen
Må si jeg ble litt overrasket da jeg hentet den nye KTM'en i vår da jeg ble vist av selger at det ikker lenger var plass til den fyldige verktøyveska som følger med sykkelen.
I verktøyrommet under salen måtte KTM heller gjøre plass til no' ekstra utslippsgreier. Så er det knapt plass til mer enn en gulvest...

Verktøyveska får enten bli hjemme eller så må vel tankveska være fast påmontert om den skal være med på tur.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Hæ? Tror du ikke de har tenkt å legge med verktøy? DET ville overraske meg stort.kvase. skrev: 06 nov 2018, 15:39 AJ det ser ut som de satser på service bil for alle mc fremover ved en liten skavank av problem langs veinettet -Tragisk at de ikke tenker på en liten mekke pakke som følger mc-ene under drift -Ser det er et lite rom fra setelåsen å bakover filtre blir vel stående ned i forkant av setelåsen
Eller misforstår jeg innlegget ditt?
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Hm... dette var jeg ikke klar over. På min 2008 modell er det jo plass til verktøy. Ikke mye riktignok, men en liten mappe er det plass til.AJ skrev: 06 nov 2018, 15:49Enig i dette.kvase. skrev: 06 nov 2018, 15:39 AJ det ser ut som de satser på service bil for alle mc fremover ved en liten skavank av problem langs veinettet -Tragisk at de ikke tenker på en liten mekke pakke som følger mc-ene under drift -Ser det er et lite rom fra setelåsen å bakover filtre blir vel stående ned i forkant av setelåsen
Må si jeg ble litt overrasket da jeg hentet den nye KTM'en i vår da jeg ble vist av selger at det ikker lenger var plass til den fyldige verktøyveska som følger med sykkelen.
I verktøyrommet under salen måtte KTM heller gjøre plass til no' ekstra utslippsgreier. Så er det knapt plass til mer enn en gulvest....
Verktøyveska får enten bli hjemme eller så må vel tankveska være fast påmontert om den skal være med på tur.
De regner vel med at de fleste har en eller annen form for bagasjeløsning påmontert, da. Men det er litt rat, ja. Enig i det... bør være plass til verktøyet på sykkelen et sted.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39733
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
De har nok tenkt å levere med verktøy, men har "glemt" å sette av plass til det på sykkelen. Noe som altså skjedde med 1290'en.Sakkle skrev: 06 nov 2018, 16:05Hæ? Tror du ikke de har tenkt å legge med verktøy? DET ville overraske meg stort.kvase. skrev: 06 nov 2018, 15:39 AJ det ser ut som de satser på service bil for alle mc fremover ved en liten skavank av problem langs veinettet -Tragisk at de ikke tenker på en liten mekke pakke som følger mc-ene under drift -Ser det er et lite rom fra setelåsen å bakover filtre blir vel stående ned i forkant av setelåsen
Eller misforstår jeg innlegget ditt?
Brukbar plass på den forrige jeg hadde, men ingen mulighet på den nye siden plassen under salen er brukt til disse avgassgreine...
På 790'en ser det ut til at det, som etter min vurdering er en genial luftfilterplassering, går på bekostning av det samme. Dvs. ingen ledig plass til verktøypakka. Det ser i hvert fall slik ut...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Skogstrollet
- Innlegg: 742
- Registrert: 03 okt 2016, 13:29
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
- Bosted: Oslo
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Det jeg er litt skuffet over er at hverken Yamaha eller KTM helt overholdt hva det tidligere sagt om 'tilgjengelig salhøyde' på Tenere 700 og 790 Adv. 88cm for begge to er i høyeste laget på sykler som tross alt veier over 200kg med full tank, selv for meg som er 170cm og ikke kan kalle meg kortbent 
CRF'en min er 87,3cm - hvis jeg husker korrekt - og det fungerer fordi fjæringen er veldig myk og sykkelen ikke veier mer enn 144kg fulltanket, men på tyngre sykler har jeg lyst til å kunne ha litt mer enn tåspissene i bakken.
Nå skal jeg vel ikke si for mye uten å ha prøvesittet dem da

CRF'en min er 87,3cm - hvis jeg husker korrekt - og det fungerer fordi fjæringen er veldig myk og sykkelen ikke veier mer enn 144kg fulltanket, men på tyngre sykler har jeg lyst til å kunne ha litt mer enn tåspissene i bakken.
Nå skal jeg vel ikke si for mye uten å ha prøvesittet dem da

"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"