Noen her som har kjørt/har erfaringer med alle tre?
Vil bli brukt til pendling og koseturer.
MT09SP er nok egentlig utenfor budsjettet mittkvase. skrev: 11 nov 2018, 14:03 Rare ting ?
yamaha
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=129766420
ktm
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=119584070
trump
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=113125391
En liten rettelse. Jeg tror ikke Striplen er raskest av disse tre. Jeg har eid Street Triple R og kjørt MT09 og MT09 har nok overtaket med tanke på motor. MT09 er vel så vidt jeg vet en 900ccm og har dermed også større motor?Krsitoffer skrev: 11 nov 2018, 12:54 Noe skeptisk til holdbarheten til ktm'en, opplever mt09'en som litt for motard-aktig for min smak, striplen litt for "behersket" og "seriøs" (selv med forbehold at den er raskest av disse tre.)
![]()
Hadde du en 675 eller 765?, ettersom hva jeg ser skal den nye striplen være noe raskere på papiret men ser for meg at den litt mer brumlete MT09'en med mer effekt nede i turtallsregisteret sikkert kan oppleves raskere, ser også svært varierende opgitte 0-100, 0-200 osv. tider.Bjerknez skrev: 11 nov 2018, 15:08En liten rettelse. Jeg tror ikke Striplen er raskest av disse tre. Jeg har eid Street Triple R og kjørt MT09 og MT09 har nok overtaket med tanke på motor. MT09 er vel så vidt jeg vet en 900ccm og har dermed også større motor?Krsitoffer skrev: 11 nov 2018, 12:54 Noe skeptisk til holdbarheten til ktm'en, opplever mt09'en som litt for motard-aktig for min smak, striplen litt for "behersket" og "seriøs" (selv med forbehold at den er raskest av disse tre.)
![]()
Uten at jeg ville latt motoreffekt i dette tillfellet avgjøret valget mitt. Jeg ville valgt striplen av disse tre, lett.
MT09 er faktisk ikke 900ccm, den er bare 847ccm :)Bjerknez skrev: 11 nov 2018, 15:08 MT09 er vel så vidt jeg vet en 900ccm og har dermed også større motor?
RS blir rett ovenfor hva jeg er villig og ta opp av lån, men ja Både MT09 og 765 Triple S er oppgitt med 3.3 0-100 mens mt09 er litt kjappere 0-200 og triumphen har litt høyere toppfart, andre plasser er RS oppgitt som 3.08 og S som 3.5 osv.Bjerknez skrev: 11 nov 2018, 19:32 Jeg hadde 675 ja.
Jeg ser du skriver Street Triple S i tiitelen. Mener du RS?
Den nye 765 utgaven har jeg ikke testet nei, men MT09 har vertfall på papiret større motor. Men det forandrer ikke det faktum at jeg ville valgt Triumph any day forran MT09.
Men det blir nok med "følelsen" vil jeg troJuicebox skrev: 11 nov 2018, 20:13 Jeg hadde sett nærmere på en ducati hypermotard, selv om den kanskje er for motard for deg. Har hatt Mt09, veldig fin motor, men med ducatien får du mer kvalitetsfølelse...
Hypermotard er desverre noe over det foreløpige budsjettet mitt, av ducatier er det hovedsakelig monster 797(+) som er innafor (om jeg ikke finner en overliggende 821) men da føler jeg man får mer for pengene hos ktm.Juicebox skrev: 11 nov 2018, 20:13 Jeg hadde sett nærmere på en ducati hypermotard, selv om den kanskje er for motard for deg. Har hatt Mt09, veldig fin motor, men med ducatien får du mer kvalitetsfølelse. Begge er bøllete. Triple vs twin, jeg personlig liker twin mer og ihvertfall lyden. Jeg kan ikke fordra lyden på de fleste triumphene. "Plystre-lyden" fra motoren. Huff.
Ducatien har en mer oppreist sittestilling enn Mt09 og langt bedre dempere. Hvor høy er du? Den ser kanskje litt liten ut når en stor person kjører den:p
Har testet ktm 790 også. Herlig sykkel, men liten i størrelse. Er den ikke mer motard enn Mt09 i utseende da?
Ja, det ante meg, men 847ccm er faktisk nesten 100 kubikk mer enn det nyeste Street Triple leverer. Nå hadde ikke jeg brydd meg om dette i dette tilfellet her, men jeg mener å huske at det vertfall var vesentlig mer punch i gamle MT09 kontra Street Triple R som jeg hadde. Men det betyr ikke at MT09 er en bedre sykkel. Men mer motor for pengene ja.