"Low end" Harely
Re: "Low end" Harely
Sjekk ut disse clubstyle/performance build dynaene fra hd. Ganske kule "cruisere". I midt hode er det cruisere fra USA som er de ekte:p de trenger ikke å være så dyre heller. Bare bytt ut demperne og styre så har du en rå sykkel. Motorene er kraftige fra før selv med lavere hk iforhold til kubikk. Dreiemoment er nøkkelordet;)
Re: "Low end" Harely
Du får en fatbob fra i overkant av 150000 nå, riktignok en eldre, med 96 motor (1600). Jeg synes de er finere enn de nye, men det er jo individuelt. Den kan man kjøre rimelig aktivt med, og den stopper helt greit. Gjør vel oppimot 200 og man marsjer greit på 160 kmt med den.. blir jo litt lang i arma, men det går. Har kjørt fatbob i 8 år nå, og den er så god kompis at den blir nok aldri solgt..
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: "Low end" Harely
Det finnes bare to sorter cruisere, ny Harley og brukt Harley. Sier han som for etpar år siden sa at ordentlige sykler måtte ha 4 cylindre som skulle være luftkjølt og laget i Japan.
En brukt Fatboy med lav km-stand kan godt være like god som ny, og til halve prisen.
Om du ikke MÅ ha den største motoren finnes det mange med både 96, 103 og 110 ci.
Nå er dreiemomentet på HD-motorene litt oppskrytt, du svir ikke gummien med dem uansett, til det er motorkarakteren alt for mye likt en traktor.
Hvis du ikke skal være først ut av lyskryssene og først til neste, har HD motor nok til det den er laget for, å cruise.
En brukt Fatboy med lav km-stand kan godt være like god som ny, og til halve prisen.
Om du ikke MÅ ha den største motoren finnes det mange med både 96, 103 og 110 ci.
Nå er dreiemomentet på HD-motorene litt oppskrytt, du svir ikke gummien med dem uansett, til det er motorkarakteren alt for mye likt en traktor.
Hvis du ikke skal være først ut av lyskryssene og først til neste, har HD motor nok til det den er laget for, å cruise.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: "Low end" Harely
@jompa
Joa, njæ og hmm? Flere som drar på bakhjulet med standard 88" motor, original pulley og med belte(!). Det spørs veldig hva man vil, for det er mulig. Med 96"+ motorene blir det lettere vil jeg tro. Brent gummi blirre. For meg så er det dyna som gjelder, alt annet blir gubbete, ihvertfall softail modellene. Beklager på forhånd om noen ble krenket
Joa, njæ og hmm? Flere som drar på bakhjulet med standard 88" motor, original pulley og med belte(!). Det spørs veldig hva man vil, for det er mulig. Med 96"+ motorene blir det lettere vil jeg tro. Brent gummi blirre. For meg så er det dyna som gjelder, alt annet blir gubbete, ihvertfall softail modellene. Beklager på forhånd om noen ble krenket

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: "Low end" Harely
Jo, det stemmer som du skriver, jeg har selv sett flere filmer med bakhjulskjøring selv med Electra og Roadglide.
Med litt innsats går det an.
Med litt innsats går det an.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: "Low end" Harely
Folk drar jo på bakhjulet med moped også... men det krever nok en god dose egeninnsats, for å si det pent (som jompa sier) 

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: "Low end" Harely
Så det ble altså ikke noe bakhjulskjøring iløpet av din tid som Corvette-eier ? :-)Bjerknez skrev: 12 nov 2018, 21:29 Folk drar jo på bakhjulet med moped også... men det krever nok en god dose egeninnsats, for å si det pent (som jompa sier)
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: "Low end" Harely
Det ble dårlig med det jompa

Re: "Low end" Harely
Joda... men nå er jeg relativt amøbe på å mekke sykkel og har hatt en litt lei start på motorsykkel-livet med en eldre sykkel som, riktignok nå går bra, men kostet meg mer i verkstedsutgifter en jeg hadde planlagt i sommer...NickNei skrev: 12 nov 2018, 17:51 Du får en fatbob fra i overkant av 150000 nå, riktignok en eldre, med 96 motor (1600). Jeg synes de er finere enn de nye, men det er jo individuelt.
I et forsøk på å få noe mer pålitelig for pengene, med garanti og greier, så jeg for meg ny sykkel. Evt. nyere brukt fra forhandler. Privat kjøp er jeg ferdig med tror jeg...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: "Low end" Harely
Jeg skjønner godt at du er ute etter en pålitelig sykkel med garanti, spesielt om du har dårlig erfaring fra før.
Jeg fikk ett års garanti på min 2006-modell fra forhandler. Ikke all verden, men uansett såpass at jeg slo til.
Nå har jo HD ikke hatt det beste ryktet ang pålitelighet.
Jeg fikk ett års garanti på min 2006-modell fra forhandler. Ikke all verden, men uansett såpass at jeg slo til.
Nå har jo HD ikke hatt det beste ryktet ang pålitelighet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: "Low end" Harely
De fleste nyere (etter 80-90tallet) sykler er driftsikre hvis de har fått nødvendig service.
At ting kan gå i stykker er helt normalt -nytt eller brukt spiller ikke så stor rolle, men spørsmålet er hvor gode forhandlere/verksted er til å finne og utbedre feilene...
DER er det mange som ikke er gode nok.
At ting kan gå i stykker er helt normalt -nytt eller brukt spiller ikke så stor rolle, men spørsmålet er hvor gode forhandlere/verksted er til å finne og utbedre feilene...
DER er det mange som ikke er gode nok.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: "Low end" Harely
Du får fint to bagger på hver sin side.. men veldig mye mer tror jeg blir vanskelig!Sakkle skrev: 12 nov 2018, 14:49Fin sykkel. Problemet jeg ser er at det er nær umulig å få med seg noe som helst av bagasje (?). Jeg vil gjerne ha muligheten til å dra på kortere og litt lengre turer med sykkelen...Bjerknez skrev: 12 nov 2018, 14:47 Triumph Bonneville Bobber hadde stått høyt på ønskelista mi hvis jeg skulle ha en cruiser i dag.
Re: "Low end" Harely
Som Jompa sier her, så svir man ikke lett gummi med en HD, innafor et sånt budsjett.
Jeg har en 1340, Heritage Classic, med godt trimma motor, høykomprimert. Den mister ikke pusten fort, og går veldig bra til å være en Evo, men noe blårøyk blir det neppe. Men uansett, HD var ikke helt greia for min del, så den skal få ny eier. :)
Men, det jeg egentlig ville frem til, det er at med et sånt budsjett som ble nevnt innledningsvis her, så må man belage seg på å ha en del tommeverktøy tilgjengelig
Jeg har en 1340, Heritage Classic, med godt trimma motor, høykomprimert. Den mister ikke pusten fort, og går veldig bra til å være en Evo, men noe blårøyk blir det neppe. Men uansett, HD var ikke helt greia for min del, så den skal få ny eier. :)
Men, det jeg egentlig ville frem til, det er at med et sånt budsjett som ble nevnt innledningsvis her, så må man belage seg på å ha en del tommeverktøy tilgjengelig

Re: "Low end" Harely
Altså man bør kjøpe brukt for å få noe som er greit? Ja, det ante meg. Og da tror jeg ikke Harley er for meg, gitt. Ikke når jeg ser hva jeg kan få for de samme pengene hos andre merker av ny eller betraktelig nyere årgang.TGR skrev: 05 des 2018, 20:20 Men, det jeg egentlig ville frem til, det er at med et sånt budsjett som ble nevnt innledningsvis her, så må man belage seg på å ha en del tommeverktøy tilgjengelig![]()
Litt trist. Men helt greit.

2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
Re: "Low end" Harely
Jeg skjønner ikke hva dere mener med at hd ikke kan svi gummi. Gutta fra unknown industries har flere ganger bevist at en helt stock hd kan dra på bakhjulet og svi gummi og alt det der ved å prøvekjøre en vanlig harley fra forhandler.
De har selv sagt at de er imot å blodtrimme disse motorene også, siden de funker og gjør det de skal. Motorene deres er tilnærmet stock, om jeg ikke husker riktig så bruker de fxr med 80" motor også. De brukte belte før, men nå skjønner at kjede tåler mye mer for det de driver med. Herregud til og med en slapp 750 street rod kan gjøre det samme. Folk undervurderer hd motorer
De har selv sagt at de er imot å blodtrimme disse motorene også, siden de funker og gjør det de skal. Motorene deres er tilnærmet stock, om jeg ikke husker riktig så bruker de fxr med 80" motor også. De brukte belte før, men nå skjønner at kjede tåler mye mer for det de driver med. Herregud til og med en slapp 750 street rod kan gjøre det samme. Folk undervurderer hd motorer
