Vet ikke om ladetid, hurtigladere er jo ikke akkurat energieffektivt, og jeg har mine betenkninger om hva det betyr for batteriet på lang sikt. Det er imidlertid mye forskning på batterikapasiteten. Noen svært lovende prosjekter, bl.a. fra Norge som tilsynelatende skal kunne produsere billigere batterier, med fem ganger kapasiteten. Dette er foreløpig ikke i produksjon, men hvis de får det til vil det være en game changer. Se for deg å kunne ha et vesentlig mindre batteri i bilen, og ha en rekkevidde på 100 mil, da har det plutselig liten betydning om det tar 20 min eller en time å lade. Med en slik rekkevidde vil du enten lade det du trenger hjemme, eller om du skal kjøre langt er det nok på tide med en beinstrekk og litt mat i kroppen uansett. Så kan bensinbil-eierne fortsette å snakke om kort tanketid, men hvem bryr seg egentlig, det har da tross alt ingen praktisk betydning.Sakkle skrev: 22 nov 2018, 09:50 Hovedproblemet med strøm er som flere nevner at det tar tid å lade. Dersom denne tida kan reduseres betraktelig tror jeg strøm vil bli det eneste logiske alternativet i fremtiden. Jeg tror riktig nok aldri strømmen vil kunne fylles like raskt som bensin... Sikkert en hard pille å svelge for noen, men det tror jeg rett og slett bare vi må akseptere og bli vandt med.
Jeg gidder forøvrig ikke prøve å konvertere noen. Det får andre stå for. Jeg bare sier hva jeg mener om saken.
Merk at jeg har bensinbil selv.