Da er MCsesongen 2018 definitivt over. Vinteren kom for fullt i dag og selv om snøen trolig forsvinner og det bare veier og varmegrader igjen, så blir det uansett ikke mer motorsykling i år.
2018 ble ikke slik jeg hadde sett for meg selv om det startet bra med kontraktskriving på ny sykkel. Det gjorde selvfølgelig sitt til at man gledet seg ganske mye ekstra mens man med lengsel og smerte ventet på at snøen skulle smelte.
Nå husker jeg ikke i farten om det ble noen småturer med den forrige KTM'en før den nye ble hentet. Så da kan jeg likesågodt si at sesongstart ble 19. april da jeg fór oppover til Lillehammer i ganske så kjølig vær for å hente nysykkelen.
10-11 dager senere bar det oppover igjen til 1.gangsservice.
Nå var sesongen skikkelig i gang! Trodde jeg...
Men sånn ble det ikke. Ca. 1000 kjørte km. etter 1. gangsservicen oppdaget jeg oljesvettingen fra motoren.
Deretter ble det en del fram og tilbake med forhandler og verksted uten at de fikk fikset problemet ved første forsøk.
På andre forsøk ble det derimot gjort grundig jobb og siden da har det ikke vært antydning til hverken oljesvetting, lekkasje eller oljeforbruk for øvrig, for den del.
Men feilen på en oljetrykksbryter, som det viste seg å være, gjorde at flere turplaner måtte skrinlegges i mai og juni.
Så skjedde det utenkelige og uvirkelig at barnebarnet vårt, gulljenta på halvannet år, fikk blodpropp på hjernen. Mao. slag, en alvorlig sykdom i så ung alder. Det slo beina under oss alle i familien, men rask hjelp og oppmerksomhet fra barnehageansatte gjorde at veslejenta fikk tidlig hjelp og i dag ser vi at svært god oppfølging etter sykehusoppholdet, gir gode resultater slik at hun mest sannsynlig kommer fra det uten mén.
Dette satte selvfølgelig også en kraftig brems på MCsesongen. Vi kjente det også selv fysisk på kroppen mens den lille frøkna kjempet seg tilbake til det nesten normale ved hjelp av dyktig helsepersonell.
Så sesong 2018 ble ikke akkurat slik man hadde tenkt. Men noen turer ble det, men ingen lange og slett ikke Kystriksveien, som jeg hadde drømt lenge om å kjøre denne sommeren.
Så får man se hvilke muligheter man får neste år. Med en like god sommer som i år må jeg nok gjøre alvor av planene om å sette det meste annet til side og bare legge ut på en bekymringsløs og kanskje også mer eller mindre planløs tur med en fantastisk motorsykkel, som KTM Super Adventure S faktisk er!
Eller kanskje det blir sykkelbytte siden det kommer flere interessante nyheter som blir leveringsklare til 2019 sesongen?
Vi får se...
Uansett så lenge helsa holder blir det mye og enda mer MC-kjøring i 2019 enn hva det ble i år – håper jeg...
Her noen bilder fra årets sesong:
2018 1.JPG
Hjem fra Lillehammer med nysykkelen den 19. april. Enderlig skikkelig sesongsstart!
2018 2.JPG
Montering av Tutoro Automatic Chainoiler tre dager senere.
2018 3.JPG
Apriltur på Ringerike
2018 4.JPG
Hjem fra Lillehammer etter 1. gangsservice
2018 5.JPG
Tur til vårmønstringa utenfor Varemessa i Lillestrøm i begynnelsen av mai. Om det noengang blir cruiser på meg så blir det mest sannsynlig en av 1400 modellene til Moto Guzzi

!
Oljesvetting 10052018.JPG
Fortsatt lekkasje2.JPG
Oljesvetting fra motor kort tid etter gjennomført 1. gangsservice. Trodde først at verkstedet ahdde overfylt olje, men det viste seg å være feil på en oljetrykksbryter. Tok litt tid å finne ut dette, noe som la klare begrensninger på kjøringen i nesten en måned av 2018 sesongen.
2018 6.JPG
Handletur i Sverige
2018 7.JPG
Gruskjøring på grensen - mellom Norge og Sverige. Altså ingen grensesprengende og risky kjøring...

.
2018 8.JPG
Flott tur sammen med
ToreL på vei til forumtreffet på Dovreskogen. Her fra Hemsedalsfjellet.
2018 9.JPG
Klar for forumtur fra Dovreskogen Camping.
Tur2018.JPG
På vei fra Røros til Fagernes - en av få aleneturer i 2018. En tysk turist tilbød seg å knipse et bilde, noe jeg takket ja til selv om hår og skjegg sto til alle kanter. Hjelmsveis unngås best ved å ikke har noen av delene...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.