Bjerknez skrev: 27 nov 2018, 19:24
Jeg ser den brukte ca 11 sekunder til 200km/t. En feks. S1000R brukte i denne noe suspekte videoen rundt 8 sekunder opp til 200km/t. Dog brukte den lenger tid enn Teslaen fra 0-100 så toalt sett tror jeg ikke at en S1000R nødvendigvis bør vinne på et rettstrekke over en Tesla Model S. Vertfall ikke noen walk in the park.
Men jeg tror man skal ha en ganske heftig sykkel for å holde følge med en Tesla. Sykkel ala MT07 etc. vil nok bli rævkjørt av en Tesla tror jeg.
En RR sykkel gjør unna 0-200 kmt, på 7-8 sek, en S1000R ikke mye bak, så en Tesla er ikke noe match, rett og slett en walk in the park.
Tesla er overlegen 0-60 kmt, men etter det er det slutt. For da har sykkelen kommet opp i turtall og kan ligge opp mot rødmerket hele veien. Ligger jo video om en Harley mot en CBR på youtube. Samme fenomenet, CBR kommer ikke opp i turtall før racet er over.
MT 07 er ikke det beste mot Tesla fra 0-100, men på vei tror jeg Tesla ligger i støvet.
Det er pga kjøreegenskaper, akselerasjonen ut av svinger osv.
Tesla er en sportslig familiebil, med komfort, ikke en Ferrari laget med tanke på beste kjøreegenskaper og ikke komfort.