Hvis bremser og understell er likt så hjelper det nok ikke så veldig mye. Ikke 23-24 sekunder ihvertfall.overlay skrev: 29 nov 2018, 14:42Rune75 skrev: 29 nov 2018, 12:16 Tommy Rustad brukte 1minutt og 49 sekunder rundt Rudskogen med en Tesla P85D. Er vel noen her som har kjørt på Rudskogen og kan si hvor lang tid de brukte ?
https://m.youtube.com/watch?v=ndnWMXqgSLY
Det er ganske mye mer trøkk i en P100D enn P85D uten ludicrous til info![]()
En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Kjører du som den dusten fortjener du å bli parkertBjerknez skrev: 29 nov 2018, 15:04Tja... dette er det jeg ser for som et scenario som kan skje i virkeligheten:ZZR-Erling skrev: 29 nov 2018, 14:59Bjerknez skrev: 29 nov 2018, 14:55 Det eneste jeg har reagert på her er "walk in the park". jeg tror ikke det blir noen walk in the park. Såkalte dueller som kan oppstå med tesla er stort sett i lyskryss og over korte strekninger.
Jeg tviler ikke på at en voksen litersykkel klarer dett greit, men walk in the park.... kommer nok ann på sjåføren tror jeg...
Jeg snakker her om den råeste Teslaen i S klassen her.
How hard can it be?![]()
En S1000RR mfl har antispinn, quicshift og antiwheelie..![]()

Hadde han flesket til så hadde det sett annerledes ut.
Du skal ikke tro på alt du ser på youtube vet du
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Ja, særlig når kawan begynner på lavt turtall, som her.Bjerknez skrev: 29 nov 2018, 15:04Tja... dette er det jeg ser for som et scenario som kan skje i virkeligheten:ZZR-Erling skrev: 29 nov 2018, 14:59Bjerknez skrev: 29 nov 2018, 14:55 Det eneste jeg har reagert på her er "walk in the park". jeg tror ikke det blir noen walk in the park. Såkalte dueller som kan oppstå med tesla er stort sett i lyskryss og over korte strekninger.
Jeg tviler ikke på at en voksen litersykkel klarer dett greit, men walk in the park.... kommer nok ann på sjåføren tror jeg...
Jeg snakker her om den råeste Teslaen i S klassen her.
How hard can it be?![]()
En S1000RR mfl har antispinn, quicshift og antiwheelie..![]()
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Jeg ser en del videoer på Youtube hvor motorsykkel også vinner, men da snakker vi superduper highperformance sykler med tilsynelatende proffe/erfarne sjåfører.
Jeg har ennå ikke sett noen videoer som viser at det er "walk in the park". Men ja, jeg skjønner at en mc med respekt for seg selv tar en Tesla.
Jeg har ennå ikke sett noen videoer som viser at det er "walk in the park". Men ja, jeg skjønner at en mc med respekt for seg selv tar en Tesla.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
1.45 m/Bimer M5. 1.09 m/Redbull F1. 1.25 m/norsk superbike. 1.30 m/moderat norsk superbike. Ca 1.28 med 600cc mc.Rune75 skrev: 29 nov 2018, 15:07Hvis bremser og understell er likt så hjelper det nok ikke så veldig mye. Ikke 23-24 sekunder ihvertfall.overlay skrev: 29 nov 2018, 14:42Rune75 skrev: 29 nov 2018, 12:16 Tommy Rustad brukte 1minutt og 49 sekunder rundt Rudskogen med en Tesla P85D. Er vel noen her som har kjørt på Rudskogen og kan si hvor lang tid de brukte ?
https://m.youtube.com/watch?v=ndnWMXqgSLY
Det er ganske mye mer trøkk i en P100D enn P85D uten ludicrous til info![]()
Er det noen grunn til å tro et en blytung tesla skulle gå særlig fort rundt banen?
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Og av alle så poster du den der 2 gangerBjerknez skrev: 29 nov 2018, 15:50 Jeg ser en del videoer på Youtube hvor motorsykkel også vinner, men da snakker vi superduper highperformance sykler med tilsynelatende proffe/erfarne sjåfører.
Jeg har ennå ikke sett noen videoer som viser at det er "walk in the park". Men ja, jeg skjønner at en mc med respekt for seg selv tar en Tesla.

Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Nei.cannon skrev: 29 nov 2018, 16:521.45 m/Bimer M5. 1.09 m/Redbull F1. 1.25 m/norsk superbike. 1.30 m/moderat norsk superbike. Ca 1.28 med 600cc mc.Rune75 skrev: 29 nov 2018, 15:07Hvis bremser og understell er likt så hjelper det nok ikke så veldig mye. Ikke 23-24 sekunder ihvertfall.overlay skrev: 29 nov 2018, 14:42Rune75 skrev: 29 nov 2018, 12:16 Tommy Rustad brukte 1minutt og 49 sekunder rundt Rudskogen med en Tesla P85D. Er vel noen her som har kjørt på Rudskogen og kan si hvor lang tid de brukte ?
https://m.youtube.com/watch?v=ndnWMXqgSLY
Det er ganske mye mer trøkk i en P100D enn P85D uten ludicrous til info![]()
Er det noen grunn til å tro et en blytung tesla skulle gå særlig fort rundt banen?
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Eller en grunn til at en Tesla vil parkere en sykkel utover 0-60 kmt?
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Har du kjørt en Tesla?simpson skrev: 29 nov 2018, 21:35 Eller en grunn til at en Tesla vil parkere en sykkel utover 0-60 kmt?
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Jeg har aldri hatt problemer med å parkere en telsa i lyskryssdueller der fartsgrensen har vært 70 km/t. Men det er ganske typisk det som skjer, både med tesla og andre elbiler. De drar fra litt i starten, teslaen får kanskje en hel og av og til en og en halv billengde foran, og så tar jeg dem igjen og passerer. Skal legge begrenset vekt på slike dueller riktignok da det er langt fra sikkert at tesla føreren gav flat pedal, og det er jeg for øvrig ikke sikker på at jeg gjorde heller.
Førøvrig skrus de fleste hjelpesystemer som antispin og antiwheelie av når du setter sykkelen i sportsmodus, hvor du også får mest direkte kraftoverføring. Så en liten wheelie ut av krysset blir det jo, men prøver å roe det litt ned i tilfellet onkel blå skulle være i nærheten. Samme gjelder for øvrig motorveien.
Førøvrig skrus de fleste hjelpesystemer som antispin og antiwheelie av når du setter sykkelen i sportsmodus, hvor du også får mest direkte kraftoverføring. Så en liten wheelie ut av krysset blir det jo, men prøver å roe det litt ned i tilfellet onkel blå skulle være i nærheten. Samme gjelder for øvrig motorveien.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Virker som du dragracer med teslaer ganske ofte?
Jeg tviler veldig på det du sier. Det skal ganske mye til for å slå en p100d fra startslinja/lyskryss. Det kryr av mange modell s 60 på veiene, så de har sikkert fått flere til å tro at teslaer ikke er så raske som folk skal ha det til.
Jeg tviler veldig på det du sier. Det skal ganske mye til for å slå en p100d fra startslinja/lyskryss. Det kryr av mange modell s 60 på veiene, så de har sikkert fått flere til å tro at teslaer ikke er så raske som folk skal ha det til.
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Har sittet på med flere Teslaer, men akselerasjon i bil føles mer brutal enn på en sykkel. Så det føles helt sykt, men tallenes tale er ganske klare.
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Fra 0-60 kmt er Tesla uhyggelig rask, men når sykkelen kommer opp i turtall er det bye bye til TeslaJuicebox skrev: 30 nov 2018, 10:52 Virker som du dragracer med teslaer ganske ofte?
Jeg tviler veldig på det du sier. Det skal ganske mye til for å slå en p100d fra startslinja/lyskryss. Det kryr av mange modell s 60 på veiene, så de har sikkert fått flere til å tro at teslaer ikke er så raske som folk skal ha det til.
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Jeg vil si at akselerasjonen på sykkel er mer brutal, men med elmotor så har du kraften med en gang og det føles. Det er en annen ting å tråkke selv på pedalen tho. Tallene er klare ja, men tallene er gitt av profesjonelle mc førere. En Tesla tråkker man bare på pedalen. Alle kan gjøre det. Skal mye til å slå de på akselerasjon. De drar temmelig bra fra 60-70 også. Kappkjøre fra 100 høres ikke hjemme på veien uansett, så det er farten og følelsen fra 0-100 det gjelder for de fleste.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Hva andre gjør vet ikke jeg men......bruker mer enn 1 gear på sykkelen jeg da....skulle ikke forundre meg omat jeg bruker flere gear enn 2 også.... selvfølgelig KUN på bane eller Autobahn....Juicebox skrev: 30 nov 2018, 11:33 Jeg vil si at akselerasjonen på sykkel er mer brutal, men med elmotor så har du kraften med en gang og det føles. Det er en annen ting å tråkke selv på pedalen tho. Tallene er klare ja, men tallene er gitt av profesjonelle mc førere. En Tesla tråkker man bare på pedalen. Alle kan gjøre det. Skal mye til å slå de på akselerasjon. De drar temmelig bra fra 60-70 også. Kappkjøre fra 100 høres ikke hjemme på veien uansett, så det er farten og følelsen fra 0-100 det gjelder for de fleste.


当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后