Vel, ofte og ofte. Jeg plasserer meg gjerne i lyskryss mellom bilene slik at jeg skal kunne komme først ut av krysset og foran andre ved neste lyskryss. I tillegg er det mye kollektivfelt der jeg kjører og da havner jeg gjerne ved siden av en eller annen elbil, gjerne teslaer. Det hender at elbilen akselrerer det den kan ut av lyskrysset, om det er for å ikke slippe meg forbi eller hva det er aner jeg ikke. Men av sikkerhetsmessige årsaker er det et poeng for meg å komme foran. Da blir det gjerne litt aks ut, meget kortvarig skal det sies.Juicebox skrev: 30 nov 2018, 10:52 Virker som du dragracer med teslaer ganske ofte?
Jeg tviler veldig på det du sier. Det skal ganske mye til for å slå en p100d fra startslinja/lyskryss. Det kryr av mange modell s 60 på veiene, så de har sikkert fått flere til å tro at teslaer ikke er så raske som folk skal ha det til.
En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Å du er så klart helt sikker på at Tesla føreren klinker til med full pedal?
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Æ skjønne spørsmålet, men æ skjønne ikkje problemetZZR-Erling skrev: 29 nov 2018, 15:12Ja, særlig når kawan begynner på lavt turtall, som her.Bjerknez skrev: 29 nov 2018, 15:04Tja... dette er det jeg ser for som et scenario som kan skje i virkeligheten:ZZR-Erling skrev: 29 nov 2018, 14:59Bjerknez skrev: 29 nov 2018, 14:55 Det eneste jeg har reagert på her er "walk in the park". jeg tror ikke det blir noen walk in the park. Såkalte dueller som kan oppstå med tesla er stort sett i lyskryss og over korte strekninger.
Jeg tviler ikke på at en voksen litersykkel klarer dett greit, men walk in the park.... kommer nok ann på sjåføren tror jeg...
Jeg snakker her om den råeste Teslaen i S klassen her.
How hard can it be?![]()
En S1000RR mfl har antispinn, quicshift og antiwheelie..![]()

Vel er de rask fra 0-100 eller noe sånt disse batteribilene, men... alvorlig talt

- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Dette var ikke for å illustrere at en Tesla knuser en 600RR sykkel (tipper det er en 600RR sykkel?) men for å understreke et tidligere utsagn om at en random motorsykkel med random fører mener dette er "walk in the park".
Alle (eller vertfall jeg) vet vel at en 600RR sykkel ikke akkurat gir noe spenning før stemplene forlater blokka.
Alle (eller vertfall jeg) vet vel at en 600RR sykkel ikke akkurat gir noe spenning før stemplene forlater blokka.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Nå er jo heller ikke RR de mest startraske.. de er jo gearet for begynnende effekt fra 40-50kmh på 1 gearet med clutchslurr et godt stykke...
en vet jo at når en har effekt på turtall og toppfart på 150+ på første så......
en vet jo at når en har effekt på turtall og toppfart på 150+ på første så......
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Men klart er livet en pissekonkurranse fra 0-100 så kan en jo bare dreve om en litt effektsterk sykkel som har litt lang akselavstand...
litt artig er det når en sammenligner bang for bucks mellom en brukt gammel sykkel til under 20000,-og en bil til over 1 mill uten avgifter..
går en ned 1 tann forran så den blir som den eldste utgaven sååå...blir 0-100 hele 1 gear og ikke helt til 120kmh..
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... f%2095.htm
litt artig er det når en sammenligner bang for bucks mellom en brukt gammel sykkel til under 20000,-og en bil til over 1 mill uten avgifter..
går en ned 1 tann forran så den blir som den eldste utgaven sååå...blir 0-100 hele 1 gear og ikke helt til 120kmh..

https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... f%2095.htm
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
He,he....
Var nok et litt sårt tema dette, at en "Dildo på fire hjul" kan akse bedre enn de aller fleste av oss på tohjul.
For over halvparten av innleggene i denne tråden dreier seg jo nå om dette.
Men vi har fortsatt "bang for the bucks" i vår favør da



For over halvparten av innleggene i denne tråden dreier seg jo nå om dette.



Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Hvis du er opptatt av sikkerheten ut av krysset så lar du vel radiobil være radiobil og inntar 2.plassen med et smil i hjelmen? Eller?Stian87 skrev: 30 nov 2018, 12:53Vel, ofte og ofte. Jeg plasserer meg gjerne i lyskryss mellom bilene slik at jeg skal kunne komme først ut av krysset og foran andre ved neste lyskryss. I tillegg er det mye kollektivfelt der jeg kjører og da havner jeg gjerne ved siden av en eller annen elbil, gjerne teslaer. Det hender at elbilen akselrerer det den kan ut av lyskrysset, om det er for å ikke slippe meg forbi eller hva det er aner jeg ikke. Men av sikkerhetsmessige årsaker er det et poeng for meg å komme foran. Da blir det gjerne litt aks ut, meget kortvarig skal det sies.Juicebox skrev: 30 nov 2018, 10:52 Virker som du dragracer med teslaer ganske ofte?
Jeg tviler veldig på det du sier. Det skal ganske mye til for å slå en p100d fra startslinja/lyskryss. Det kryr av mange modell s 60 på veiene, så de har sikkert fått flere til å tro at teslaer ikke er så raske som folk skal ha det til.
Forøvrig: mye av det som er skrevet i denne tråden om mc og aksellerasjon fra stillestående er feil. Det går helt fint å starte raskt med mc, men da må man forstå at turtall før kløtsj-slipp skal ligge høyt, gjerne 8000rpm, altså der man nærmer seg toppen av momentkurven. Da har man kompensert for radiobilens fordel med moment fra første omdreining.
Resten handler om dyktighet.
Et sterkt alternativ er en vmax el.l.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
En H2R inkludert en tilsynelatende proff fører er noe helt annet enn en random nakensykkel med en random fører i et lyskryss.
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/






i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Tesla-sjåfører markerer seg sterkt – men ikke positivt https://www.tv2.no/broom/10242911/
Dere som bor i/rundt en storby kan vel svare på om dette er tilfelle. Er disse Tesla-sjåførene noen aggressive egoister ?
Dere som bor i/rundt en storby kan vel svare på om dette er tilfelle. Er disse Tesla-sjåførene noen aggressive egoister ?
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Vil vel si at vw Transporter med håndtverker topper, med Bmw Audi og Tesla på de neste plassene.
Justert på antall så er nok disse 4 på samme nivå.
Men beklagligvis er de mest ubrukelige til å bruke lys blinklys tlfbruk og oppføre seg rasjonelt i trafikken yngre kvinner i EL-bil...sorry for mulig diskriminerende uttalelse men dette er slik jeg opplever dette.
Justert på antall så er nok disse 4 på samme nivå.
Men beklagligvis er de mest ubrukelige til å bruke lys blinklys tlfbruk og oppføre seg rasjonelt i trafikken yngre kvinner i EL-bil...sorry for mulig diskriminerende uttalelse men dette er slik jeg opplever dette.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Må vel spare på strømmen da sånn at de rekker helt hjem..
