Jeg skal montere på ekstra led hazard LED blinklys på min KTM 640 motard, da en blir mer synlig når en kjører mellom bilene i rushkøen.
Tenker koble disse opp mot en egen bryter, men lurer på om jeg skal koble den på strøm fra hovedlys eller legge egen ledning fra batteriet med 10A sikring i mellom?
Kobling av ekstra blinklys
Kobling av ekstra blinklys
Suzuki gsx 750 80mod
KTM Prestige 640 LC4
KTM Prestige 640 LC4
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Kobling av ekstra blinklys
LED blinkere bruker så ubetydelig med strøm at de gjerne også må kobles opp med motstand for at blinkrele skal reagere. Dersom du tenker at disse skal fungere som et tillegg til eksisterende blinklys som du kan slå på med egen bryter (som antakelig ikke er lov), tror jeg at jeg ville ha koblet + direkte til respektive orginalmonterte blinklys, og samlet - ledningene til egen bryter. På denne måten trenger du ikke tenke på motstand.YOLO skrev: 11 des 2018, 21:31 Jeg skal montere på ekstra led hazard LED blinklys på min KTM 640 motard, da en blir mer synlig når en kjører mellom bilene i rushkøen.
Tenker koble disse opp mot en egen bryter, men lurer på om jeg skal koble den på strøm fra hovedlys eller legge egen ledning fra batteriet med 10A sikring i mellom?
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Bosted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Kobling av ekstra blinklys
10 A for LED blink er nok litt i overkant. Men som nevnt over kan du seriekoble. Har LED blink på min, med eget LED relle (som sikkert bare har en motstand i seg).
Men om ekstra blink er lovt med egen bryter eller ikke er jeg usikker på.
Men hvorfor til egen bryter? Er det kun for aktivering av ekstra blink on/Off men som skal fungere med eksisterende?
Elruts
Men om ekstra blink er lovt med egen bryter eller ikke er jeg usikker på.
Men hvorfor til egen bryter? Er det kun for aktivering av ekstra blink on/Off men som skal fungere med eksisterende?
Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020

Re: Kobling av ekstra blinklys
Altså bruke "nødblink" for å kjøre mellom køene?YOLO skrev: 11 des 2018, 21:31 Jeg skal montere på ekstra led hazard LED blinklys på min KTM 640 motard, da en blir mer synlig når en kjører mellom bilene i rushkøen.
Syns det høres det høres ut som en jævlig dårlig i dé!!

Nødblink er allerede så misbrukt av folk som stopper i veikanten for å ta en pause eller å snakke i telefon at andre bilister ikke lenger gidder å stoppe når en stakkar faktisk har problemer og står i veikanten med nødblinken på!!
På E6 med «nødblink» og dødsangst – ingen stoppet for å hjelpe
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Kobling av ekstra blinklys
Jeg vil egentlig råde deg til å bytte ut de eksisterende blinklysene dine i godkjente LED. Da er det i alle fall lovlig og i orden, og du har de blinklysene du trenger som synes godt nok. Dobbelt sett synes jeg virker som en dårlig ide..