https://www.ekstralys.no/lazer-linear-6 ... e-product3
Regner med at den kommer til å lyse godt i lag med KTM en

Det høres ut som en veldig dyr og eksklusiv gave! Håper den gjør nytta fremovertormodg skrev: 26 des 2018, 21:27 Dette høres kanskje rart ut, men: Jeg fikk ny blære til jul. Seriøst.
Å jeg som var glad for å få stasjonær lader i garasjen til el-bilen...tormodg skrev: 26 des 2018, 21:27 Håper jeg ikke støter noen med dette innlegget. Dette høres kanskje rart ut, men: Jeg fikk ny blære til jul. Seriøst.
Jeg har slitt med en sykdom som har ødelagt blæra mi de siste 10 årene. Sykdommen heter "interstitiell cystitt" (jeg har den verste varianten med såkalte hunnerske sår).
De siste tre årene har jeg vært tildels invalid pga store store smerter og svært akutt behov for å tømme blæra ca 20 ganger pr døgn - som bare kunne tømmes med engangskateter pga kramper i muskulaturen. Jeg tok faktisk MC-lappen i 2016 for å kunne komme raskere rundt og slippe bilkøer, kollektivtrafikk osv hvor det ville være umulig for meg å komme på do. MC forandret livet mitt i veldig positiv retning.
I november, etter bare 87 besøk på Ahus siden høsten 2015, ble det omsider besluttet at jeg skulle få konstruert en ny blære av tynntarm, og med litt hjelp av privat helseforsikring ble jeg operert på sykehuset i Tønsberg 6.12, og kateter og operasjonsstifter kom ut 20.12.
Så denne jula er familien bortreist på ferie mens jeg er hjemme og kommer til hektene og lærer å bruke den nye blæra. Det er ingen enkel sak, men jeg er svært takknemlig for at den syke blæra er borte og at denne operasjonen i det hele tatt er mulig. Mitt livs beste jul på mange måter, selv om det ikke akkurat er en enkel tilværelse akkurat nå. Jeg gleder meg mer enn noen gang til våren...og en MC-sesong uten smerter.
For dem som er interessert i sånt så heter det "neobladder" (på norsk kalles det ortotopisk blæresubstitutt, eller studerblære). Google if you dare, det er omfattende greier.
En litt annerledes julegave der altså. :)
Ja det må man kunne si. Men gratulerer!tormodg skrev: 26 des 2018, 21:27 Dette høres kanskje rart ut, men: Jeg fikk ny blære til jul. Seriøst.
En litt annerledes julegave der altså. :)
Sterk historie og super julegave!! Ønsker deg god bedring og en super MC-sesong i 2019!!