Jeg prøver fortvilet å få av styreendene på min Yamaha XJ6. Den på høyre side skrudde lett ut, men venstre sitter bom fast. Dette er "aftermarket" alu ender, og umbrakoen gikk rimelig fort føyken. Dette er styreender med gjenger.
Har prøvd alt føler jeg, utenom skrueutrekker, er det noen som har erfaring med skrueutrekker på alu? Og er det eventuelt noen som har andre forslag?
Styreende/beskytter sitter bom fast (SOLVED)
Styreende/beskytter sitter bom fast (SOLVED)
Sist redigert av NeXtGeN den 18 jan 2019, 12:59, redigert 1 gang totalt.
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Re: Styreende/beskytter sitter bom fast
Bor hodet av skruen, så skal den løsne om den er festet slik jeg tror :)
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bor hodet av skruen, så skal den løsne om den er festet slik jeg tror :)
De er ca sånn som på bildet under. Så tror ikke det er noen løsning dessverre :/FredrikE24 skrev: 17 jan 2019, 21:23 Bor hodet av skruen, så skal den løsne om den er festet slik jeg tror :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Styreende/beskytter sitter bom fast (SOLVED)
Fikk det til
Rørtang og varme fikk den ut. Men alle gjengene på aluminiumsdelen var ødelagte når den kom ut, så for å få ut alle restene i gjengene på styret kjøpte jeg meg en gjengetapp i riktig dimensjon og fikk renset ut masse gammel skit og endel alu. Så da skled de orginale fint inn 
Er det noen som vet om det er anbefalt å stamme disse til et visst moment, eller om man bør bruke locktite?

Er det noen som vet om det er anbefalt å stamme disse til et visst moment, eller om man bør bruke locktite?
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bruk loctite. Skruene har det med å løsne pga vibrasjon i styret.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Kan skrive under på det.
Den ene styrevekten løsnet på Moto Guzzi Stelvio'en løsnet i løpet av Italiaturen i 2013, ganske sikkert pga. vibrasjoner i styret.
Var litt styr med å skru denne på plass under kjøring når den var på god tur til å skru seg løs.
Jeg fikk fikset problemet sånn noenlunde greit ved å bruke sammenrullet papir som en slags gjengetape til vi kom hjem igjen og verkstedet fikset problemet med ny skrue og trolig Locktite.
Behøver ikke skjenke dette problemet en tanke med KTM'en siden den ikke er utstyrt med styrevekter.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Geiroe
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Det vibrerer såpass mye på en motorsykkel, at locktite er påkrevd på nesten alle skruer.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650