Jeg er nok enig i mye av det dere skriver, om at MC handler om mye mer enn praktisk teknologi. Når det kommer til bil er jeg av en annen oppfatning, jeg synes bl.a. blindsonevarsel, automatisk bremsing, ryggekamera og sensorer er kjekt å ha. Men man kan ikke basere seg utelukkende på dette.
Rygget på en stor potte med leiebil i Italia. En smarting hadde satt ut potten et sted den ikke hadde vært før, i tillegg stod den i skyggen som gjorde at det var vanskelig å se den på ryggekameraet, ingen sensorer fanget den opp og den lå i blindsonen for sidespeil. Så selv med masse teknologi kan ting skje, kan godt være det ikke hadde skjedd om jeg var mer oppmerksom, eller sett ut bakruta.
Mitt lille stikk var mest ment til den generelle stemningen på forumet her. Det er mye fordommer mot sosiale medier og teknologi, og man kan få inntrykk av at mange helst vil ha papirkart og sveive i gang motoren. Denne generelle skepsisen til teknologiske fremskritt anser jeg nok som litt gubbete. Men det skaper jo engasjement, og det er heldigvis flere unge, aktive og opplyste brukere forumet også