Bjerknez skrev: 23 jan 2019, 04:51
Men hva koster det å drifte denne siden da AJ? Jeg synes kanskje det er rimelig å offentligjøre dette når man spør folk om å donere. Kanskje også sette opp en oversikt over penger som kommer inn?
Noe dokumentasjon i form av dokumenter er ikke nødvendig, men noen ca. tall i et innlegg bør være innafor å få til kanskje?
Keep up the good work :)
Må få korrigere deg litt siden jeg mener det er en klar nyanseforskjell mellom å
spørre folk om å donere, slik du skriver, og hva som står på forumforsiden. Der står det at økonomiske bidrag er velkomne og at de som
ønsker å bidra har forskjellige muligheter for å gjøre det.
Kan hende du og andre mener at det ikke er noen forskjell på disse to måtene å uttrykke seg på. Men for meg er det altså det.
Jeg
spør ikke om penger, men gir de som
ønsker en mulighet til å støtte opp om en reklamefri nettside hvor de innenfor ganske vide rammer kan dele sin MCinteresse med andre.
Så til hva som er kommet inn av bidrag og hva det koster å drive MCsiden.no.
Jeg har ikke holdt noen løpende oversikt over bidragene, men en kjapp summering i dag viser at det kom inn 4865,- kr. i 2018.
Det er jeg veldig glad for og takker alle som har bidratt til dette

!
På utgiftsiden ble det 6537,50,- kr. hvorav 1500,- kr. er domene- og webhotelavgift.
Også gikk et med fem lapper i div. oppdateringer av bla. PHP fra versjon som straks er utdatert til den aller nyeste. En nødvendig oppdatering om forumet skal være levedyktig videre noen år til.
I tillegg utarbeidelse av databehandlervtale - GDPR - som MCsiden.no strengt tatt ikke behøver å ha siden forumet ikke er noen kommersiell virksomhet, men som vi likevel valgte å få på plass.
For at nødvendige oppdateringer og avtaleverk skal gjøres riktig og best mulig har jeg valgt å bruke proffe folk til dette i stedet for å knote med denslags selv. De kostnadene er jeg villig til å ta så lenge jeg drifter dette forumet.
Selv om det ikke er store utgifter i den store sammenhengen har jeg likevel valgt å sette et utgiftstak og har derfor latt være å oppdatere til siste phpBB (vedlikeholds)versjon og flere oppdateringer av add-ons siden disse oppdateringene ikke har noe vesentlig å si for forumets funksjonalitet og sikkerhet.
Jeg vil fortsatt at MCsiden.no skal være reklamefritt og slippe disse målrettede reklamene som jeg ser flere og flere tidligere reklamefrie forum nå har fått. For min del synes jeg disse reklamene forringer brukervennligheten av forum som tidligere var ryddige og oversiktlige.
Så lenge det er såpass aktivitet på MCsiden.no, som det har vært nå på nyåret, vil MCsiden fortsatt eksistere som et reklamefritt forum.
Men videre eksistens vil alltid bli fortløpende vurdert. Synker aktiviteten markant kommer jeg neppe til å bruke hverken tid eller penger for å holde forumet kunstig i live.
Så da håper jeg de som har hatt spørsmål omkring donasjoner, utgifter osv. har fått svar.
Legger til helt til slutt at jeg kommer ikke til å legge ut noen "donasjonsteller" og utgiftslogg her på forumet siden dette, etter mitt syn, vil ligne litt vel mye på "tigging".
Men jeg kommer heller ikke til å fjerne donasjonslinken på forsiden, så de som
ønsker å bidra til driften av MCsiden.no har fortsatt den muligheten.
Og med det, takk til alle aktive brukere som gjør MCsiden.no til et levende og aktivt forum og til alle som bidrar økonomisk etter eget ønske

!