Schuberth C4
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Schuberth C4
Sånn for å spore helt av sett opp mot trådtittel.
Det er klar forskjell på C3 og C3 Pro. Sistnevnte er klargjort for SRC-kommunikasjonssystem. Greit nok, men jeg ser mine kollegaer som har C3 at det er forskjell på innerforet og litt på fasongen. C3 Pro ser langt mer moderne og bedre ut på mange måter.
Jeg har prøvd den "nye" C4en flere ganger, og jeg hadde nok kjøpt C3 Pro en gang til om jeg skulle kjøpt ny hjelm.
Det er klar forskjell på C3 og C3 Pro. Sistnevnte er klargjort for SRC-kommunikasjonssystem. Greit nok, men jeg ser mine kollegaer som har C3 at det er forskjell på innerforet og litt på fasongen. C3 Pro ser langt mer moderne og bedre ut på mange måter.
Jeg har prøvd den "nye" C4en flere ganger, og jeg hadde nok kjøpt C3 Pro en gang til om jeg skulle kjøpt ny hjelm.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Schuberth C4
Har brukt C4 hele 2018 sesongen. Original radio montert. Har Sena fjernkontroll festet på innsiden av vindskjermen. Koblet opp telefonen mot radioen. Mest brukt til å spille musikk.og litt GPS bruk. Er meget fornøyd.
If it ain't broke, I'll break it.
Re: Schuberth C4
Hvor i landet selger de Shoei og man har mulighet til å prøve hjelmene?dypen skrev: 14 jan 2019, 21:25 Fredagen var jeg ute for å prøve åpningshjelmer. Prøvde Schuberth C4 Pro, Shoei og HJC. .
Re: Schuberth C4
Jeg kjøpte min på MC Oslo og fikk prøve i butikken.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
Re: Schuberth C4
MC Oslo ja ...
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Schuberth C4
Ny prøverunde i dag på flere modeller, valget ble utfra hva jeg følte var mest behagelig på og det var Shoei Neotec 2 som jeg puttet på Sena intercom. Etter at jeg kom hjem fant jeg denne testen: Schuberth C4 vs Shoei Neotec 2
https://youtu.be/8QgPIn-c32A
https://youtu.be/8QgPIn-c32A
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Schuberth C4
Har C4 og er mega fornøyd! Deilig hjelm og ha på, med meget god interkom/høytalere integrert. Mange smarte løsninger på hjelmen. Tommel opp :)
Re: Schuberth C4
Jeg gikk fra Schubert til Shoei. Shoei passer bedre hodeformen min. Det viktigste er å prøve forskjellige merker, det er stor forskjell på passform.
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Schuberth C4
Jeg likte Schuberth bedre da den passet bedre mitt hode. Dessuten likte jeg at synsfeltet var betraktelig bedre da Schuberth har større visir. Med Shoeien jeg prøvde følte jeg nesten jeg så ut gjennom et kjellervindu.
Men selvsagt... begge funker :)
Men selvsagt... begge funker :)
-
- Innlegg: 865
- Registrert: 11 apr 2010, 19:42
- Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
- Bosted: Vestfold
Re: Schuberth C4
Søkt litt rundt på Schuberth C4 Pro
Fant denne fra oktober 2018: https://advrider.com/f/threads/schubert ... w.1345836/
Min tolking av dette er at den nye utgaven av C4 Pro har en annen / bedre passform en den første utgaven...
Så kan noen her si meg om dette er fakta av egen erfaring ?
Uansett så er vi forskjellige i knollen . Jeg er ganske tjukk der...

Min tolking av dette er at den nye utgaven av C4 Pro har en annen / bedre passform en den første utgaven...

Så kan noen her si meg om dette er fakta av egen erfaring ?
Uansett så er vi forskjellige i knollen . Jeg er ganske tjukk der...

Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
- FondilMabols
- Innlegg: 33
- Registrert: 18 jan 2019, 22:00
- Motorsykkelen din: Honda XRV 650 Africa Twin 1988
- Bosted: Sunnmøre
Re: Schuberth C4
Jeg kjører med C4 Pro selv og er veldig fornøyd. Det var et litt spontant kjøp og det viktigste for meg var egentlig god passform og et godt merke. Har ikke prøvd SC1 eller SC2 til den fordi jeg syns det har vært dyrt, men har hørt at lyden ikke er all verden i forhold til pris.
Den har "baugport" (
) som er deilig for å få litt mer vind i fjeset når man kjører. Hvor lurt det er å kjøre med den åpen er en annen sak. Robocop-solskjermen er også veldig god, men ser veldig nørd ut. Du ser det heldigvis ikke selv!
Anbefaler FortNine på Youtube for den som er litt interessert i teknologien og konstruksjonsmetodene i hjelmer og annet kjøreutstyr. (de har også veldig mye annet bra innhold!)
Den har "baugport" (

Anbefaler FortNine på Youtube for den som er litt interessert i teknologien og konstruksjonsmetodene i hjelmer og annet kjøreutstyr. (de har også veldig mye annet bra innhold!)
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Schuberth C4
resonance er bare layouten/design i form av farger etc- hjelmen er den samme - sitter med en Legasy på bordet her - gleder meg til å få tatt den i bruk
Solo-rider skrev: 14 jan 2019, 15:35 Vurdert C3 Pro selv.
Men nå er prisforskjellen lav ( uten intercom) på C3pro og C4 liten hos Speed ( C3 pro fra 4556kr og C4 fra 5021kr )
De har også en model med navn Schuberth C4 Resonance til 5921kr . Kan det være den typen som er C4 pro ?![]()
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Schuberth C4
FondilMabols skrev: 25 jan 2019, 02:08 Den har "baugport" () som er deilig for å få litt mer vind i fjeset når man kjører. Hvor lurt det er å kjøre med den åpen er en annen sak.
IKKE særlig lurt - venn av meg knekte "baugporten" under litt fart - går sikkert greit i sakte fart - men anbefales ikke av Schuberth
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Schuberth C4
Har kjørt i 140 med baugporten åpen. Det er ingen problem. Ingenting er bedre enn å kjøre i vårlufta med baugen høyt hevet, brillene nede og bare dra den inn i lange drag mens man cruiser avsted.
- FondilMabols
- Innlegg: 33
- Registrert: 18 jan 2019, 22:00
- Motorsykkelen din: Honda XRV 650 Africa Twin 1988
- Bosted: Sunnmøre
Re: Schuberth C4
Jepp, det er helt nydelig. Så får det heller stå sin prøve at det ikke er anbefalt..FredrikE24 skrev: 27 jan 2019, 19:37 Har kjørt i 140 med baugporten åpen. Det er ingen problem. Ingenting er bedre enn å kjøre i vårlufta med baugen høyt hevet, brillene nede og bare dra den inn i lange drag mens man cruiser avsted.
