Vannet tilhører norges befolkning og vi burde ikke betale skatt på noe som tilhører oss. I hvert fall ikke så mye

Spesielt når nettleien øker fordi den skal dekke utbyggingskostnader for eksport/importkabler til EU. Produksjonskostnadene for vår grønne vannkraft er lave. Den er ettertraktet av store kraftkrevende industribedrifter i for eksempel Tyskland, som kan smykke seg med et grønnere klimaavtrykk for hver kwt de kjøper fra Norge. Norske kraftprodusenter (og ikke minst kraft traderne som kun selger og kjøper) tjener grovt på dette ettersom kraftprisen i Tyskland er høy. I neste omgang må Norge importere kullkraft gjennom den samme kraftkabelen til Tyske kraftpriser, og traderne beregner seg selvfølgelig et fornuftig påslag ennå en gang.haakeik skrev: 21 jan 2019, 19:09 Jeg driter i strømprisene. Det er den usaklige høye nettleien og avgiftene til staten som irriterer meg.
Vannet tilhører norges befolkning og vi burde ikke betale skatt på noe som tilhører oss. I hvert fall ikke så mye![]()
Ikke helt min stil, men all respekt til dem som tørr! Savner litt den show off faktoren i Norge. Med det så mener jeg ikke rånebiler der bilen er på Bjølsen mens lyden er på Tåsen!AJ skrev: 23 jan 2019, 22:49 Om ikke akkurat dagens nyheter så i hvert fall gårsdagens:
https://www.dn.no/d2/mitt-kjoretoy/mett ... 2-1-518197
Tja, hvorfor ikke når man har lyst og råd til det....
Rosa hadde virkelig kledd deg mekkernmekkern skrev: 24 jan 2019, 09:40 Hadde nok ikke hatt gullfolie jeg heller.. men det hadde vært en ganske vill farge uansett...![]()
Nei, synes ikke innholdet matcher heeeelt med konklusjonenkjellv skrev: 25 jan 2019, 21:16 https://www.nettavisen.no/na24/dyrere-s ... 84761.html
Er det overhode noen som biter på kraftselskapenes forklaring på hvorfor strømprisen er så høy?
Det var før "Planned obsolescence" var en tingBjerknez skrev: 01 feb 2019, 02:53 Jeg har et gammelt tv spill etter min far som han kjøpte på 70-tallet en gang. Det er orrange har kun noen få knapper og fire svært enkle spill. Det er to kontrollere som er koblet til boksen med ledning og disse kontrollene har kun en vriknapp på seg for å flytte streker på skjermen. På hver side av skjermen er disse strekene som skal fange en ball som går frem og tilbake. Thats it. Grønn bakgrunn og hvit ball. Ingen grafikk over hodet.
Utrolig artig og minnerik dings som samtidig er helt ubrukelig. At den fortsatt funker 50 år senere er en gåte. :)