Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?
Denne skulle jeg gjerne også sett på gulvet til norske MC-forhandlere :
Og denne, så klart!
Og denne, så klart!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6988
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?
Engelsk ? Eller enda et "engelsk" merke fra India ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?
Tja.
Er ikke godt å si...
Så vil kanskje noen stille spørsmål ved om en opprinnelig erketypisk engelsk sykkel, som jo Norton er, kanskje vil være bedre skrudd sammen i India enn i opprinnelseslandet...
Truimph og Norton har vel noen lik i lasten fra tidligere når det gjelder kvaliteten...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?
Norton håndlages vel i England.
Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?
Det er helt rett http://nortonmotorcycles.com/
Copyright © Norton 2019 | Norton Motorcycles (UK) Ltd Company No. 06718623
Og dette håper jeg selger fremover. For de satser på retro stil som mange unge gamlinger har et forhold til Nydelige sykler!
- Olav K
- Innlegg: 2636
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?
De lager flere modeller enn på svært svært lenge hos Norton i disse dager, bla den sinnsyke V4 SS og V4 RR
og de nye Nomad og Atlas, med parallelltwin på 650ccm
Så det er bare å krysse fingrene for at noen er "gærne nok" til å importere disse godbitene fra Donington Hall
og de nye Nomad og Atlas, med parallelltwin på 650ccm
Så det er bare å krysse fingrene for at noen er "gærne nok" til å importere disse godbitene fra Donington Hall
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?
John McGuinness på en Norton V4 RR - IOMTT 2018
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?
For å pense inn på ekte retrosykler igjen så kommer man ikke utenom italienske Borile.
Deres B500 Ricki må kunne sies å være ektefødt retro:
Skulle vært artig å sett en slik her i Norge .
Deres B500 Ricki må kunne sies å være ektefødt retro:
Skulle vært artig å sett en slik her i Norge .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23039
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?
Er det bare meg som kobler uttrykket og kroppsspråket til personene på de tre bildene til være kjedelig?
Underste bilde med damen: bli ferdig å knips det bildet....
Midterste bilde: Gleder meg til i morgen, for da skal jeg på Bingo...
Underste bilde med damen: bli ferdig å knips det bildet....
Midterste bilde: Gleder meg til i morgen, for da skal jeg på Bingo...
Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?
Det kan hende at dette med retro er primært for gamle gubber ja, med noen unntak som bekrefter regelen....
Men jeg er jo en slik gammal gubbe, som får tilgang til honnør-billetter i mars i år. Jeg har hatt flere sykler enn jeg liker å tenke på, og med noen ganske få unntak, så kunne jeg ikke tenke meg å forlate moderne teknologi til fordel for noe som var konstruert da jeg var en ung mann.
Selv ikke noe så enkelt som en konvensjonell framgaffel ville jeg hatt. For ikke å snakke om forgassere som må synkroniseres, kjeder som må vaskes, smøres og byttes, gass- og clutchwire og alt annet ræl som man nå har funnet nye og bedre løsninger på.
Skulle jeg hatt noe retro, så måtte det være en Z900. Den har dette magiske klassiske vakre stuket. Nostalgi på øverste hylle. Hadde jeg hatt en sånn, så hadde den ikke vært en bruks-sykkel, men den ville blitt tatt frem på 17 mai, og en og annen spesiell anledning. Og om jeg skulle hatt noe som ga meg slike vibber, men i moderne drakt, så hadde jeg vel gått for en XJR 1300, eller en 1400 GSX.
Men, det er ikke noe for meg enda, selv om jeg er en gammal gubbe. Gi meg en Telever, injection, ABS, Paralever, gi meg komfort, gi meg kjøreegenskaper, gi meg stive fine rammer, ikke gummirammer og wobling. Herregud, vi har da vel slitt med nok gammalt ræl opp igjennom åra. Nå er det vel tid for å nyte av alt hva utviklingen har gjort tilgjengelig for oss
Men jeg er jo en slik gammal gubbe, som får tilgang til honnør-billetter i mars i år. Jeg har hatt flere sykler enn jeg liker å tenke på, og med noen ganske få unntak, så kunne jeg ikke tenke meg å forlate moderne teknologi til fordel for noe som var konstruert da jeg var en ung mann.
Selv ikke noe så enkelt som en konvensjonell framgaffel ville jeg hatt. For ikke å snakke om forgassere som må synkroniseres, kjeder som må vaskes, smøres og byttes, gass- og clutchwire og alt annet ræl som man nå har funnet nye og bedre løsninger på.
Skulle jeg hatt noe retro, så måtte det være en Z900. Den har dette magiske klassiske vakre stuket. Nostalgi på øverste hylle. Hadde jeg hatt en sånn, så hadde den ikke vært en bruks-sykkel, men den ville blitt tatt frem på 17 mai, og en og annen spesiell anledning. Og om jeg skulle hatt noe som ga meg slike vibber, men i moderne drakt, så hadde jeg vel gått for en XJR 1300, eller en 1400 GSX.
Men, det er ikke noe for meg enda, selv om jeg er en gammal gubbe. Gi meg en Telever, injection, ABS, Paralever, gi meg komfort, gi meg kjøreegenskaper, gi meg stive fine rammer, ikke gummirammer og wobling. Herregud, vi har da vel slitt med nok gammalt ræl opp igjennom åra. Nå er det vel tid for å nyte av alt hva utviklingen har gjort tilgjengelig for oss
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?
@TGR:
Kanskje trådtittelen er litt misvisende...
Det jeg mener med "Gamledagse/retrosykler på vei ut...?" er altså sykler som har vært i produksjon inntil nylig og modeller som fortsatt er i produksjon i dag, som enten er i ferd med å være på vei ut grunnet utslippskravene, eller som man må regne med har tilmålt tid igjen grunnet stadig strengere krav.
Slike sykler vil jeg tro har bedre demperkomponenter, bremser, stivere rammer, bedre lys osv. osv. enn de som er ekte retro, dvs. ut fra alder/årsmodell.
Mao., stor forskjell på den første Moto Guzzi V7 for 50 år siden og den som lages i dag, for å nevne et relevant eksempel.
Kanskje trådtittelen er litt misvisende...
Det jeg mener med "Gamledagse/retrosykler på vei ut...?" er altså sykler som har vært i produksjon inntil nylig og modeller som fortsatt er i produksjon i dag, som enten er i ferd med å være på vei ut grunnet utslippskravene, eller som man må regne med har tilmålt tid igjen grunnet stadig strengere krav.
Slike sykler vil jeg tro har bedre demperkomponenter, bremser, stivere rammer, bedre lys osv. osv. enn de som er ekte retro, dvs. ut fra alder/årsmodell.
Mao., stor forskjell på den første Moto Guzzi V7 for 50 år siden og den som lages i dag, for å nevne et relevant eksempel.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 784
- Registrert: 11 apr 2010, 19:42
- Motorsykkelen din: BMW 1250
- Sted: Vestfold
Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?
Vel vel
Må innrømme at jeg er godt voksen og titter på "gammeldagse"/retro motorsykler.
Denne er noen år gammel men ser jo veldig bra ut syntes jeg . https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=139712446
Finnes jo i nyere utgaver også da https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=139168607
Pris tja
Må innrømme at jeg er godt voksen og titter på "gammeldagse"/retro motorsykler.
Denne er noen år gammel men ser jo veldig bra ut syntes jeg . https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=139712446
Finnes jo i nyere utgaver også da https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=139168607
Pris tja
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.
- Bjerknez
- Innlegg: 23039
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?
Er man litt i begge leire med tanke på sykkeltype, så kan jo kanskje denne være en kandidat?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 784
- Registrert: 11 apr 2010, 19:42
- Motorsykkelen din: BMW 1250
- Sted: Vestfold
Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?
Så dette er din drømmesykkel Ove ?
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.
- Bjerknez
- Innlegg: 23039
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?
Hehe, var veldig ironisk ment som du sikkert skjønte
Men en cruiser med twin og godlyd som gikk som en 1000 kubikk rekkefirer... ja takk. Hvis man ser bort fra utseendet vel og merke