Må bare fortelle om noe jeg gjorde i yr ung voksengalskap i sin tid den gangen jeg hadde en Opel Kadett 1100 sedan.mekkern skrev: 19 feb 2019, 17:01så lenge ingen andre ser deg kan du sikkert sitte naken på taket også......Bjerknez skrev: 19 feb 2019, 15:18 Vil det for eksempel si at man kan kjøre i 2+ felt med bare en i bilen hvis det er midt på natten og det ellers ikke innehar noen goder å velge dette feltet?![]()
I denne bilen viste det seg å fint kunne kjøre bilen mens man satt i passasjersetet foran.
Og det var nettopp det jeg gjorde noen sene nattetimer (i edru tilstand, bare så det er nevnt...) ikke langt unna her jeg har vokst opp og hvor jeg nå bor.
Fra Roa og nesten helt hjem, en strekning på ca. 4 km. med mange svinger, satt jeg altså i passasjersetet og betjente gass, clutch, gir og ratt fra denne posisjonen. Husker ikke i farten, men tror at jeg møtte et par biler på turen. Og de lurte nok fælt på denne "selvkjørende" grå Kadetten, som de møtte langs veien.
Kjøreturen gikk helt fint uten uhell av noe slag. Artig opplevelse.
Men i dag fraråder jeg noen fra å prøve det samme. Så er det vel også slik at ingen av dagens biler har like god plass mellom fører- og passasjersetet som den gamle 1971 mod. Kadetten hadde, som gjorde denslags mulig...