Jeg tar sjansen på å la være og sjekke kamkjedene og strammerne, Bikes lovte full teknisk gjennomgang før jeg henta sykkelen i sommer.
Det ser også ut til å være en litt omfattende jobb å åpne registeret, f eks må eksosanlegget bort.
Grendel, takk for at du syns det er artig å lese det jeg skriver

Denne helga hadde jeg tenkt å kooose meg i garasjen med å få på plass ny innmat i eksospottene.
Det gikk fortere enn jeg hadde trodd, en time fredagskveld så var alt på plass og alle fingermerker på krommen polert vekk.
Lørdag formiddag ble det å trille sykkelen ut for "lydsjekk".
Med kun en app på telefonen som måleverktøy er det vel tvilsomt om målinga var riktig.
Uansett, målinga uten innmat i pottene viste i overkant av 83 dB og siste måling 81 dB.
Lyden høres mye mindre skarp ut nå, så jeg er fornøyd med resultatet.
Til gjengjeld ble eksospulsene ut av rørene så kraftig at jeg kan bruke sykkeln søm løvblåser til våren.
Pulsen fra eksosen kjennes godt en meter bak sykkelen.
Olje og oljefilter kom i posten lørdag, så i kveld kan det bli oljeskift på motoren.
Ellers går det stadig fremover med oppryddinga i garasjen, jeg er så heldig å bo 200 meter bak skolen, så det har blitt smugla etpar søppelsekker i skolens container i kveldsmørket.
Det begynner å ligne noe........
Lørdag fikk jeg montert opp et gammelt ministereoanlegg, så nå kan stresslessen, som fruen kom drassende med for minst to år siden og som jeg lenge har trua med å kaste, benyttes fullt ut.