Takk til Flattop der altså, funka fint det
TGR - Återfallsgubbe
Re: TGR - Återfallsgubbe
Da er også nye dekk bestilt
Har vingla litt med beslutning på type dekk. De fleste kjører nok på Metzeler Marathon Ultra 888. Men noen klager på at de har dårlig feste på våt eller kjølig vei, og har konvertert til Bridgestone.
Men så finnes det også noen som hevder å ha prøvd både Metzeler og Bridgestone, som så har sjekket ut AVON, og som da beskriver at AVON Storm 3D X-M er veldig mye bedre å kjøre på enn de andre, med godt grep uansett. Det er riktignok noen som har rapport om noen quality-issues, men de oppgir også at da har AVON tatt ansvar og gitt dem nye dekk.
AVON er også betydelig billigere enn Metzeler, så da tenkte jeg at jeg skal sjekke ut de. Godt feste er uansett viktigere i min bok, enn voldsom kjørelengde.
Har vingla litt med beslutning på type dekk. De fleste kjører nok på Metzeler Marathon Ultra 888. Men noen klager på at de har dårlig feste på våt eller kjølig vei, og har konvertert til Bridgestone.
Men så finnes det også noen som hevder å ha prøvd både Metzeler og Bridgestone, som så har sjekket ut AVON, og som da beskriver at AVON Storm 3D X-M er veldig mye bedre å kjøre på enn de andre, med godt grep uansett. Det er riktignok noen som har rapport om noen quality-issues, men de oppgir også at da har AVON tatt ansvar og gitt dem nye dekk.
AVON er også betydelig billigere enn Metzeler, så da tenkte jeg at jeg skal sjekke ut de. Godt feste er uansett viktigere i min bok, enn voldsom kjørelengde.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38038
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: TGR - Återfallsgubbe
Hva slags Bridgestone?
Nysgjerrig siden jeg har kjørt på Battlax Adventure A40 og videreutviklede A41, som jeg har vært veldig fornøyd med. Både når det gjelder veigrep på vårt og tørt og ikke minst (jevn) slitestyrke sammenlignet med Conti og Pirelli, dekkene som mine KTM'er ble levert med da jeg kjøpte disse nye i hhv. 2015 og 2018.
Nysgjerrig siden jeg har kjørt på Battlax Adventure A40 og videreutviklede A41, som jeg har vært veldig fornøyd med. Både når det gjelder veigrep på vårt og tørt og ikke minst (jevn) slitestyrke sammenlignet med Conti og Pirelli, dekkene som mine KTM'er ble levert med da jeg kjøpte disse nye i hhv. 2015 og 2018.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: TGR - Återfallsgubbe
BMW K1200LT er tung, og trenger loadindex 79 på bakhjulet. Da er det Bridgestone BT020 som gjelder.
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Re: TGR - Återfallsgubbe
Ser det har Komi noe nye Battlax Adventure Cross AX41 på markedet
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38038
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: TGR - Återfallsgubbe
Et par-tre hakk over A41 med load index 73, ja...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: TGR - Återfallsgubbe
Jada, "beistet" veier jo 387 kg, med en tillat totalvekt på 600 kg. Så da er det forsterkede dekk som gjelder
Re: TGR - Återfallsgubbe
Nye såler til LT'en.
Disse skamroses av enkelte for godt feste. I tillegg ganske rimelig priset, så da gir jeg de et forsøk
Disse skamroses av enkelte for godt feste. I tillegg ganske rimelig priset, så da gir jeg de et forsøk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 7628
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: TGR - Återfallsgubbe
Tror det er bra dekk- men slitestyrken på så tung sykkel er jeg mer usikker på..
ikke at jeg har undersøkt heller da..
ikke at jeg har undersøkt heller da..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: TGR - Återfallsgubbe
Folk gir litt forskjellige tilbakemeldinger på den biten der. Men de er jo forsterket, med riktig loadindex for LT'en.
Med mindre de forsvinner like fort som tyggegummi, så er godt feste viktigere for meg enn lang kjørelengde :)
- haakeik
- Innlegg: 717
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Sted: Asker området
Re: TGR - Återfallsgubbe
Ser ut som fordekket slites litt fortere på LT. Jeg har samme dekket og kjørte over 5000KM i fjor og ser ingen nevneverdig slitasje. Men jeg har jo en lettere sykkel. Ellers er jeg meget fornøyd med Avon dekkene.
https://www.youtube.com/watch?v=c7uJmg4Wr6A
https://www.youtube.com/watch?v=c7uJmg4Wr6A
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38038
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: TGR - Återfallsgubbe
Jeg også, selv om det er noen år siden:
viewtopic.php?p=36585#p36585
Kanskje på tide å prøve igjen? Denne gangen på KTM.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: TGR - Återfallsgubbe
Interessant... Har ikke sett den videoen før. Men han bekrefter jo forsåvidt det jeg har lest på div forum, at Metz henger dårligere på vått enn alternativene gjør, altså Bridgestone og Avon. Dårlig feste har jeg liten sans for.haakeik skrev: ↑22 feb 2019, 22:39 Ser ut som fordekket slites litt fortere på LT. Jeg har samme dekket og kjørte over 5000KM i fjor og ser ingen nevneverdig slitasje. Men jeg har jo en lettere sykkel. Ellers er jeg meget fornøyd med Avon dekkene.
https://www.youtube.com/watch?v=c7uJmg4Wr6A
Og om han har rett, og får ca 5500 miles / ca 9000 km ut av det fordekket, og han hevder å kjøre aggressivt, så syns jeg ikke det er dårlig egentlig. Det er jo et dekk som koster under tusenlappen. Og det kan godt hende at 9000 km holder en hel sesong for meg.
Men klart, hvis de gnages opp for fort, så prøver jeg kanskje Bridgestone BT020 neste gang.
Re: TGR - Återfallsgubbe
Pakke fra Spiegler i dag. Stålomspunnede bremseslager.
Fargekombinasjon Titan og Carbon. Diskret nok for en eldre herre på et megasvæært touringlokomotiv
Må bli bra
Fargekombinasjon Titan og Carbon. Diskret nok for en eldre herre på et megasvæært touringlokomotiv
Må bli bra
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: TGR - Återfallsgubbe
Da ble det ny dress i dag. Klim Badlands Pro. Syns den var litt stiv i pelsen første gang jeg prøvde den. Prisen var jo også ganske stiv forresten.
Men alt i alt så har den så mange fine detaljer, gjennomgående bra kvalitet, og ikke minst masse god omtale, så da ble det sånn. Holder jeg meg på hjula, blue side up, så er det vel siste dressen jeg putter penger i. Så da ble det sånn
Men alt i alt så har den så mange fine detaljer, gjennomgående bra kvalitet, og ikke minst masse god omtale, så da ble det sånn. Holder jeg meg på hjula, blue side up, så er det vel siste dressen jeg putter penger i. Så da ble det sånn
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.