Ronning skrev: 22 nov 2018, 16:04
Meg:
33 år
Ktm 950 Supermoto
60% bonus
Annen parkering
Ingen tyverisikring
Kasko, og 2974 kronasjer i året før statens avgift.
KTM 690 Duke 2008
37 år
50% bonus
Annen parkering
Ingen tyverisikring
Kasko (4000 kr egenandel)
6842 kr pr år hos IF skadeforsikring
Lenge har du hatt MC lappen? Jeg tok den i år og det er vel det som gjør at prisen min er såpass høy antar jeg... Det og motorsykkel modellen kanskje.
EDIT: Jeg bor sentralt i Oslo, det har vel også noe å si.
Meg:
33 år
Ktm 950 Supermoto
60% bonus
Annen parkering
Ingen tyverisikring
KTM 690 Duke 2008
37 år
50% bonus
Annen parkering
Ingen tyverisikring
Lenge har du hatt MC lappen? Jeg tok den i år og det er vel det som gjør at prisen min er såpass høy antar jeg... Det og motorsykkel modellen kanskje.
Jeg har også IF, foresten. Bor på 'bøgda' like utenom Trondheim. Det virker kanskje inn. Antall år med lappen har de vel ingen mulighet til å sjekke?
Ronning skrev: 22 nov 2018, 17:23
Jeg har også IF, foresten. Bor på 'bøgda' like utenom Trondheim. Det virker kanskje inn. Antall år med lappen har de vel ingen mulighet til å sjekke?
Hm... jeg mener nå at jeg oppga det i en eller annen sammenheng for å få tilbudet. Mulig jeg surrer... Og mulighet til å sjekker er det vel ikke umulig at de har. Vet ikke om forsikringsselskaper har innsyn i førerkortregisteret jeg. Ville ikke overrasket meg.
Meg:
33 år
Ktm 950 Supermoto
60% bonus
Annen parkering
Ingen tyverisikring
KTM 690 Duke 2008
37 år
50% bonus
Annen parkering
Ingen tyverisikring
Har du aldri hatt bil siden bonusen din er så lav?
overlay skrev: 24 nov 2018, 00:26
Eh... jo. Har max bonus på 5 året ellerno på bilen. Tror ikke det hadde mye å si ift. de forsikringene jeg sjekka... mulig jeg tar feil
Ser forskjellen i IF sin kalkulator på min sykkel er nesten 7k i året mellom 75% og 50%.
Jeg fikk samme bonus på motorsykkel som på bilene i husstanden
Eh... jo. Har max bonus på 5 året ellerno på bilen. Tror ikke det hadde mye å si ift. de forsikringene jeg sjekka... mulig jeg tar feil
Ser forskjellen i IF sin kalkulator på min sykkel er nesten 7k i året mellom 75% og 50%.
På din første motorsykkel? Ja, det er ikke det de tilbyr i nett-tjenestene sine så vidt jeg kan se i alle fall.
På din første motorsykkel? Ja, det er ikke det de tilbyr i nett-tjenestene sine så vidt jeg kan se i alle fall.
På min første sykkel ja. Har dog ikke IF, men Tide.
Suzuki SV1000
25 år
Oslo
60% bonus
Ansvar
Tryg
1932,-
Hadde en litt rar men hyggelig opplevelse idag. Tenkte å ta min årlige runde for å sjekke pris på SV1000. Har hatt if siden jeg kjøpte den og de har vært soleklart billigst på ansvar. Synes det dog alltid har vært uforholdsmessig dyrt med 5 289 pr år (med 50% bonus). Denne gangen kom Storebrand godt ut, men de ville ikke forsikre uten forsikring på bil. Endte med at jeg tilfeldigvis sjekket Tryg (som var dyre sist jeg sjekket) og endte så lavt som 1932, under halvparten av det jeg har hos if. Dette til tross for at jeg har fagforeningsgoder hos både Storebrand og Gjensidige. Dette er også den eneste forsikringen jeg har hos Tryg, go figure.
For øvrig valgte jeg bort en tilleggsforsikring som heter "fører-og passasjerulykke". Er dette bare enda en måte for selskapene å suge til seg mer penger?