Jeg bruker faktisk bare bilen min til lange turer hvor jeg skal fra A til B fortest mulig. Jeg stopper ikke før jeg er fremme, eller må tanke. Greit nok, sikkert bare jeg som er sånn.Stian87 skrev: 06 mar 2019, 12:40 Velg en bil som passer ditt behov. Dumme valg er ikke et godt argument for at EL-bil generelt er et dårlig alternativ. Hvem i alle dager kjører primært 40-100 mil med bilen sin? Jeg hadde aldri kjørt så langt uten minst å ta et par pauser. For ikke snakke om at det neppe er primært det du bruker bilen til. Så igjen. At EL-bil ikke passer akkurat ditt syke kjøremønster der du skal kunne kjøre til månen og tilbake samtidig som du drar et vogntog er ikke et relevant argument mot EL-biler generelt.
Ja dette er overdrivelser, men det er akkuratt så tullete en del av argumentene mot EL-bil er.
Beklager om jeg fremstår litt spiss![]()
Men mitt poeng er hvertfall at mens vi sitter her på berget med EL-biler oppetter øra og hvordan dette er fremtiden, bare vakkert, rosenrødt osv. Så er ikke det tilfelle utenfor Norge. Andre lands avgiftsnivå og ikke minst kjøremønster passer ikke, og strømmen er dyr.
Hydrogen er kanskje ikke noe vi tenker på i Norge, men er et langt mer aktuelt tema i resten av Europa.
Så man skal ikke se bort ifra at dette kan bli noe etterhvert. Det er i første omgang snakk om komplette energistasjoner som produserer hydrogen lokalt sammen med El-billading utifra primært sol og vindkraft. Overskudd av EL gir større hydrogenproduksjon osv.