FondilMabols skrev: 08 mar 2019, 16:09
Har selv gått ned 30kg og kjent hvilken forskjell det gjør for kropp og sjel, så det er helt uforståelig for meg at noen bare legger på seg igjen med overlegg.
Men, du skriver at du ikke orker å lage mat 3-4 ganger for dag "samt handle de rette ingrediensene", så hva gjør du da?
Poenget er at jeg liker det lettvint. Det blir gjerne en frossen pizza til middag, etterfulgt av litt snacks på kvelden. Men så spiser jeg ikke mer i løpet av dagen ellers. Jeg kan til tider frotse litt enkelte kvelder. Så jeg har regnet ut at jeg ligger på rundt 3-4.000 kalorier i snitt pr. Dag. I følge min kalkulator forbrenner min kropp ut fra aktiviteten jeg har ca. 2300 kalorier om dagen i snitt. Tad det med en klype salt.
Det betyr at jeg går oppover i vekt. Men hva gjør vel det når jeg uten spesielt god innsats går dem ned igjen.
Det skal sies at jeg ikke går ned like mye nå som forrige gang, da jeg veide mer sist. Men tok en liten sjau nå før jeg skal inn i mc dressen. Også slapp jeg jo og bruke 100k på karbondeler til sykkelen for å få ned vekten tilsvarene. I tillegg har jeg spart penger på mat. Føler jeg har vunnet i lotto.