Den der er vel kanskje ikke den værste å dukke opp med.kvase skrev: 26 feb 2019, 13:11 For å dra dammer ka tror dokker om denne da INDIAN FTR1200 for trådstarteren ikke at det bryr meg jeg har dame![]()
![]()

Den der er vel kanskje ikke den værste å dukke opp med.kvase skrev: 26 feb 2019, 13:11 For å dra dammer ka tror dokker om denne da INDIAN FTR1200 for trådstarteren ikke at det bryr meg jeg har dame![]()
![]()
"Mistral Grey" var denne fargekombinasjonens navn i 2016. Svarte felger, mørke blå deksler, blå-grå tank etc. Men jeg har montert svart Bagster-trekk på tanken :)Bjerknez skrev: 26 feb 2019, 12:44 EDIT:
Ser nå at det kan være noe blått på den og at bildet lyver noe, men på bildet ser den vertfall snasen ut :) Også har du droppet de neonfargede felgene også som Yamaha er så ivrige med å levere. Innertier :)
Ingen grunn til å beklage :)Jajo82 skrev: 26 feb 2019, 12:29Beklager at jeg ikke visste han skulle ha sykkel for å sjekke damer.Bjerknez skrev: 26 feb 2019, 09:04 Skulle jeg tenkt på komfort isolert sett uten andre preferanser, hadde
Jo flere preferanser man har jo flere kameler må man som oftest svelge da man sjelden får i pose og sekk. Men at en sportstourer med respekt for seg selv befinner seg ett sted midt i mellom og er god på det meste finnes det vel liten tvil om. Man vinner kanskje ikke damenes gunst med en Africa Twin (selv om unntak finnes) eller en Tracer, men man får en veldig god allrounder til en relativt hyggelig pris.
Applaus for tidenes argument
Hei alleBjerknez skrev: 15 jan 2019, 02:42 Jeg tror det er ett fett hvilken sykkel man kjøper (mer eller mindre) med tanke på bagasje. Med litt fantasi får man med seg dte meste på en hvilken som helst sykkel innen rimelighetens grenser. Så klart kan en 1200GSA med alle kofferter montert laste like mye som en liten bil, men vil man virkelig ha med seg huset sitt på tur?
Jeg er av den oppfatning at MC livet skal være "enkelt". Det skal liksom være litt spartansk. Man får ikke med seg komfyr, kjøleskap, krølltang, tre par sko, halve barskapet, fire skift, telt og fandens oldemor.
Her ser du min opplasting før jeg legger av gårde på en til sammen 2 uker lang tur:
Bilde-1.jpg
Det skal sies at jeg overnattet hos familie i Molde og sendte en del ting oppover i forveien, men dette er ting jeg egentlig kunne klart meg uten. Sånn som vaskeprodukter til motorsykkel, en laptop og generelt ting jeg skulle bruke mens jeg var der oppe.
Skulle jeg bare kjørt rundt i disse to ukene så hadde jeg klart meg helt fint med opplastingen på bildet over. Det handler om å improvisere litt.
Når vi skulle til Dovreskogen Camping på treff i fjor så hadde jeg kun med meg begrenset med bagasje. Når vi var fremme hadde jeg jo glemt at vi måtte kjøpe noen pils til kvelden. Siden jeg ikke hadde noen kasse og putte disse i, så klarte jeg å få 12stk. pils på innsiden av regndressen. Det så slett ikke profft ut, men det funket. Å hvem bryr seg egentlig?![]()
Halve gleden med å være på tur er å leve litt spartansk. Noen vil ha med seg en kasse ØL, bløtkake og ferdig oppslått telt, mens andre lever mer kompakt. Vi er forskjellige.
Se her ja! Dette liker jeg å seConnie skrev:Hei alle
Jeg får med meg alt du nevnte inkludert fandens oldemor, + kjoler og møbler. Det hele veier ca 40 kilo. I forhold til hytte og hotell vil absolutt påstå at det er spartansk. Det er forresten noen eldre tråder i forumet her som gjorde at jeg dro for å prøve denne sykkelen... 1000 takk, er veldig takknemlig for det! Sykkelen brukes til absolutt alt. Jeg er ikke aktiv her, men jeg er en ivrig leser og har lært veldig mye her inne.
OK!Connie skrev: 17 mar 2019, 08:40 ... komplett telt veier 6,5 kilo det er forøvrig et Redverz Solo laget for motorsykkelturer
https://ledena.no/produkt/atacama-exped ... elt-gront/
Jada, jeg fikk "the grand tour". :) Jeg klarte å stille inn tredje valget på 10 på vei hjem. Det var helt utmerket i går.kjellv skrev: 16 mar 2019, 15:19 Gratulerer masse med ny sykkel. Godt valg
Håper han også viste deg hvordan du justerer varmen i holkene. Disse er koblet til sykkelen og betjenes i instrumentet. Du har 3 hurtigvalg + av på disse. I tillegg kan du inn i en litt mer avansert meny og sette inn dine egne verdier i disse hurtigvalgene. Dette kan være greit å variere i de forskjellige sesongene.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Ja men det er egentlig helt greit vel, det er helt naturlig å diskutere Tracer 900 og telt i samme trådtormodg skrev: 17 mar 2019, 13:47
Ser at tråden om Tracer har blitt overtatt av en diskusjon om telt...