mekkern skrev: 15 mar 2019, 09:04
men foreløpig har jeg ikke funnet kjøreglede i de elektriske utgavene jeg har prøvd..både på 2 og 4..."sjel-løst" er vel begrepet som passer best... men noen har jo andre definisjoner på kjøreglede..
mekkern skrev: 15 mar 2019, 09:04
men foreløpig har jeg ikke funnet kjøreglede i de elektriske utgavene jeg har prøvd..både på 2 og 4..."sjel-løst" er vel begrepet som passer best... men noen har jo andre definisjoner på kjøreglede..
Ja... i bil er kjøreglede å komme seg fra A til B
Ja rundt her er jeg sjelden opp i 60 til/fra jobb...og Laserkontroll stort sett hver fredag..
Så noe "racersportsbil-gti turboracer-kilowattelektromonster" er ikke det jeg savner mest på den daglige bruken nei..
mekkern skrev: 15 mar 2019, 09:04
Men det jeg bet meg litt merke i var "hurtigladeprisene" der de sa det kom på ca 10 kr mila i strøm...
Mistenk meg for all del ikke for å forsvare batteribilene..
Jeg så også denne testen og bet meg merke i det samme. Men vi må vel legge til at testen foregikk på Golsfjellet i 18 kuldegrader, og strekningsmålingen ble gjort fra Gol og 5 mil nedover Hallingdalen. Så vidt jeg har fått med meg er kilowattene relativt lettbrente i slik kulde.
Også koster det vel mer og hurtiglade også langs veien, i forhold til hjemme i stikkontakten. Vi kjører rundt 20 mil totalt i uken. 80 mil i måneden. Med en slik kjørelengde burde vi ha doblet strømutgiftene våre. Men sannheten er at vi ikke kan se noen avvik overhodet. Vertfall aå er dem så små at dem er ubetydelige.
Bjerknez skrev: 15 mar 2019, 20:51
Også koster det vel mer og hurtiglade også langs veien, i forhold til hjemme i stikkontakten. Vi kjører rundt 20 mil totalt i uken. 80 mil i måneden. Med en slik kjørelengde burde vi ha doblet strømutgiftene våre. Men sannheten er at vi ikke kan se noen avvik overhodet. Vertfall aå er dem så små at dem er ubetydelige.
Med den"lille" el kjærra og ikke for høy hastighet vil vel forbruket ligge rundt 200kwh og kost deretter.
Bjerknez skrev: 15 mar 2019, 20:51
Også koster det vel mer og hurtiglade også langs veien, i forhold til hjemme i stikkontakten. Vi kjører rundt 20 mil totalt i uken. 80 mil i måneden. Med en slik kjørelengde burde vi ha doblet strømutgiftene våre. Men sannheten er at vi ikke kan se noen avvik overhodet. Vertfall aå er dem så små at dem er ubetydelige.
Med den"lille" el kjærra og ikke for høy hastighet vil vel forbruket ligge rundt 200kwh og kost deretter.
Ikke vinterstid. Bruker glatt 25-30 kwh vinterstid på vei til jobb
Men ærlig talt:
Hvorfor ha på varme i bilen?
Kle heller på dere alt av klær, skrap innsiden av rutene, styr pusten ned mot lårene og få bedre rekkevidde. Se gleden i det. Det er bare halve året det er nødvendig.
Sist og ikke minst forså ironien i det hele.
8-D
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Snekker.edvin skrev: 17 mar 2019, 17:47
Bra at de (politi) jobber med dette, men metoden til å gjøre dette er ganske
Jeg har ingen som helst innvendinger på metoden. Når det gjelder mobilbruk og bilkjøring det det helt innafor uansett hvilke metoder som brukes bare mobilbruken i trafikken reduseres til nær null
Jeg også enig at den drit Facebook og Snapchat titting MÅ STOPPES!
Men tenker også om feilmelding. To ukers siden jeg ble stoppa av politi og jeg var sikkert på grun av farten ( 60 Ok , jeg hadde 65) . Nei , han mente at jeg fikla på telefon. Dette jeg har ikke gjørt. Jeg har byttet låt på bilstereo. Eneste som redet meg er det at telefonen var i holderen som er over dashbord midt på front rute.
Snekker.edvin skrev: 17 mar 2019, 19:01
Jeg også enig at den drit Facebook og Snapchat titting MÅ STOPPES!
Men tenker også om feilmelding. To ukers siden jeg ble stoppa av politi og jeg var sikkert på grun av farten ( 60 Ok , jeg hadde 65) . Nei , han mente at jeg fikla på telefon. Dette jeg har ikke gjørt. Jeg har byttet låt på bilstereo. Eneste som redet meg er det at telefonen var i holderen som er over dashbord midt på front rute.
Stereo'en er bare en ting å fikle med på moderne biler. Nå kommer også alle andre fine systemer å leke med. GPS, AC, kontrollere for ditt og datt.
De gamle knappene var enklere å orientere seg på uten å se. Nå kommer det heller store (rimelige) trykkfølsomme skjermer. Disse blir ikke så enkle å operere uten å flytte blikket.
Tro hva som vil bli forbudt i fremtiden.
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Bra at de (politi) jobber med dette, men metoden til å gjøre dette er ganske
KONTROLL: Politimann fra UP på observasjonspost langs Lindåsvegen torsdag. Mange bilførere ble avslørt med blikket nedover.
fra nyhetssaken.
Veldig bra at politiet utfører slike kontroller .
Selv ser jeg stadig flere som gjør nettopp dette - kjører med blikket nedover. På mobiltelefonen, er det all grunn til å tro. Hva ellers ? Skumle greier!
Ser også flere og flere som skjener mot midten og mot grøftekanten og ikke minst folk som kommer bakfra og bråbremser.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
dette ser man hver dag-de følger ikke trafikken men tlf..... men jeg lurer litt på "bevisbyrden" hvis en ikke har sendt mld eller foretatt samtale....en kan jo ikke bare "påstå" at "man hadde rettet blikket ned" og så bli bøtelagt ut i fra dette..så jeg ser helt klart at han ene i den omtalte saken nektet å godta boten.NOE rettsikkerhet bør vi jo ha..Dette må backes opp med video-for INGEN er ufeilbarlig-ikke i kikkert heller...