Sesongen har vært ganske bra synes jeg, fikk kjørt noen hyggelige turer i det fine været i våres og på sommeren, selv om det ble litt for varmt for min del. Dersom vi får en gjentakelse av den temperaturen neste år må jeg finne noen løsninger på det mtp kjøreklær. Jeg fikk også to mindre turer, en til Kragerø og en til Arendal, takk til mekkern og kvase for gode forslag til ruter! Jeg er også veldig fornøyd med å ha funnet en permanent løsning på vindstøyproblematikken, det ble en kombinasjon av ny hjelm Shoei GT-Air og formstøpte ørepropper med lyd fra HanTek. Takk til toven for gode tips i forbindelse med proppene. Den høyre proppen var helt jævelig ubehagelig i starten, men etter litt filing og pussing fungerer dette oppsettet helt utmerket!

Sykkelen ble vasket lørdag 29. oktober. Det var på tide med en skikkelig vask, men det viste seg å være et gigantisk feilgrep på grunn av temperaturen. Yr viste 1 pluss, men det var nok tull. Vannslangen var full av is, men det fiksa jeg ved å la den stå på en halvtime. Problemet etter det var derimot at vannet frøys til is på bakken rundt sykkelen og selvfølgelig på sykkelen. Jeg fikk etter litt styr vasket den ordentlig. Men måtte utsette polering og sealer, så det gjenstår fortsatt. Jeg møtte også på et praktisk problem da jeg skulle trille inn sykkelen, det var jo da såpeglatt (kombinasjon av is og faktisk såpe) rundt sykkelen, og jeg var ikke så veldig gira på å trille en 200 kg tung sykkel inn i garasjen uten fotfeste. Løsningen ble å fylle vaskebøtta til randen med glodvarmt vann (ikke så miljøvennlig, men desperate tider) og helle på bakken rundt sykkelen Det gikk heldigvis, og vannet frøys ikke før noen minutter senere.
Så nå står sykkelen i garasjen, må få ordnet ferdig voks og polering og et laken, men ut over det er den klar for den lange vinteren. Jeg har således hatt mulighet til å fokusere på andre ting i det siste, som vin, mat, øl og amerikansk fotball.

Jeg er også litt i tenkeboksen hva angår sykkelen min. Jeg kjenner litt på at jeg ikke akkurat bruker kreftene dens til det fulle, og at det ikke akkurat er den mest egnede sykkelen for mitt bruk, som stort sett er pendling og enkelte kortere turer. Det er neppe aktuelt med sykkelbytte i løpet av neste sesong, med mindre noe skulle skje. Men jeg leker litt med tanken på andre sykkeltyper, som cruiser, R1250RS ellers ser jo den nye S1000RR helt knall ut.