Stian87 skrev: 15 jun 2019, 22:06
Jeg driver for tiden og vurderer om jeg skal selge sykkelen. Det blir svært lite kjøring for tiden, mellom jobb som krever mye av ettermiddagen min, unger, trening og annet blir det lite kjøring. Jeg har ikke kjørt mc på en måned nå, og det var i forbindelse med jobb. Det nærmer seg snart to mnd siden sist joyride.
Har jeg for lite tid akkuratt nå? Bør jeg eventuelt vurdere en rimeligere sykkel?
Old man says.....
Jeg kjenner meg igjen i problemstillingen din. Ikke fordi jeg er småbarnsforelder, men fordi refleksjonen ligner.
Jeg er i andre ytterkanten av problemstillingen. Bestefar
Men greia er at jeg kjører ikke så mye lenger. Har for mye annet å pusle med. Det er kort sagt javli travelt å være pensjonist. Man driver med så mye at tida ikke strekker til, og så blir det lite kjøring.
For 3 år siden bestemte jeg meg for at jeg måtte ha meg noen hjul igjen, etter 6 år uten. Tenkte at en litt eldre rimelig sak til 30-40k var greia, den ville ikke være noe problem, selv om den ble lite brukt. Men så ble det litt wheeling og dealing, og så satt jeg plutselig der med en alt for dyr mc. Jeg hadde mista målet mitt litt av syne, for å si det sånn.
Så da var det bare å feste grep. Bilder, annonse på Finn, og solgt på 2 dager. Tjente til og med en del på den.
Så var det tilbake til manuskriptet igjen. En rimelig mc, som ikke representerte hverken dårlig samvittighet, ei heller en form for kapitalreserve. Kjøpte en 2001 mod K1200LT, med 150k på telleren. 39 lapper.
Den er ikke så veldig fin. Og den krever at jeg må skru og fixe litt, kjøpe noen brukte deler, overhale ABS osv osv. Men selv når jeg har gjort det, så er den fremdeles rimelig. Og jeg fristes ikke til å selge den, for jeg får ikke noe særlig for den. I dag tror jo ikke folk at en mc-motor kan gå flere hundre tusen km. Så selv om jeg ville selge, så ville det bli vanskelig. Ergo kan den bare stå, og så har jeg den når jeg skal på en sjelden tur, forumtreff eller lignende :)
Når du først har begynt å tenke i de baner, så selg, og kjøp deg en rimelig sykkel. Om noen skarve uker så flyter Finn over av gode tilbud. Noen har kjørt seg lei, noen syntes ikke det var så moro som de trodde, noen vil heller putte pengene i noe annet, noen har fått kjærringa på nakken etter en mislykket tur eller to, og så skal sykkelen bare selges, mens det enda er litt igjen av sesongen. Kjøper du en rimelig mc, så slipper du å føle på at det står en haug med penger helt passivt i garasjen, du slipper å ha dårlig samvittighet for det, slipper gnag fra din bedre halvdel, slipper billigere unna med forsikringer, osv osv.
Men om du selger, med hjelm, så kommer du til å angre