kjellv skrev: 28 mar 2019, 20:00
En helt vanlig måte importørene bruker på messa.
Det er sjelden importørene selv har motorsykler og annet utstyr tilgjengelig. Men forhandlerne i messas geografiske nærhet bringer med seg motorsykler og annet fra sin egen utstilling og deres selgere deltar på importørens utstilling på messa.
For de små forhandlere som jeg selv er en del av og som holder til langt fra Lillestrøm er en slik deltakelse relativt lite interessant. Kostnadene med en slik deltakelse blir for store i forhold til hva vi sitter igjen med. For oss er mindre utstillinger i vårt geografiske nærområde mer aktuelt.
Ja, slike messer vet jeg koster flesk for utstillerne. Når man i tillegg sitter igjen med elendig fortjeneste på nysalg, så skal man selge en del motorsykler før man går i pluss. Ettermarkedet tjener man nok muligens mer på, men det avhenger jo av hvor man bor med tanke på hvilken forhandler som får den fortjenesten.
Jeg som kunde ser også dette ganske tydelig med tanke på hårda bud i bransjen. Det er kun de største som har godt utvalg. Men en ting er sikkert. I pr blir det nye hansker på meg og kaaanskje også en kjøredress. Ny hjelm hadde også fristet, men da begynner kronene fort og rulle... Slikt må jo settes opp mot hvor mye man faktisk kommer til å kjøre sykkel. Så langt så ser jeg ikke for meg å bryte noen grenser i år. Alt satses på sommerturen :)