Uansett skal jeg nå forsøke å skrive litt her inne i ny og ne da jeg selv har satt pris på å lese dere andres logger her inne (ingen nevnt ingen glemt osv).
2018
Jeg begynte sesongen i fjor med å være på leting etter en sykkel. Tok lappen i 2016 så hadde vel egentlig gjort ganske mye forskning både før og etter oppkjøring. Har «landet» på en god del sykler etterhvert som inspirasjonen har kommet og gått. Det jeg etterhvert konkluderte med var at den første sykkelen burde være relativt billig og bra som førstegangssykkel.
Ettersom jeg hadde lyst å drive med litt turer ble også dette tatt med i vurderingen. Det var vel egentlig dette som gjorde at jeg startet en tråd her inne hvor jeg spurte om hva som var best av en TDM 850 og en VFR 750, da det sto mellom disse to. Kunne ikke helt bestemme meg så håpet at noen her inne kunne dytte meg den ene eller andre veien.
Endte uansett opp med med noe helt annet, nemlig en SV650S da jeg en solfylt dag kom over et etter min mening flott eksemplar i en fin blå farge.
Dro og kikket på den og bestemte meg etter noen timers drøfting frem og tilbake at jeg ville ha den. Det skal sies at jeg opptil flere ganger har vurdert en SV650, men har vært litt usikker på om den kanskje ble litt liten. Visningen fjernet alle tvil.
Var en veldig spesiell følelse å kjøre hjem sin egen sykkel. Gjorde ingenting at jeg hadde hentet sykkelen på Sørlandet og bodde på Østlandet

Bildet er av meg før avreise hjem
Sommeren i fjor var som dere vet helt ekstrem. Skulle gjerne ha sagt at jeg kjørte hele tiden hver dag, men faktum er at jeg ikke greide mer enn 3500 km i fjor

2019
Når jeg begynte å planlegge denne sesongen så var jeg ganske klar på at jeg SKAL få kjørt mer og jeg SKAL få til en lengre tur. Ligger an til en tur til Tyskland, men er ikke helt avgjort enda.
Som jeg alltid gjør når jeg kjeder meg på jobb blir det mye surfing på Finn på diverse sykler samt lese litt på Reddit og naturligvis her inne om diverse ting relatert til motorsykkel.
Begynte etterhvert å danne seg en ide i mitt hode om at jeg kanskje burde oppgradere sykkelen til noe større. Mange gode argumenter for å ikke gjøre det, og kunne gjerne levd godt med en sesong til på SV’n. Men til syvende og sist så greier man gjerne å overbevise seg selv om at det er alltid gøy med ny sykkel. Enda lettere er det når man bor alene og har romslig økonomi som tillater det

Så da begynte jakten på ny sykkel. Kategoriene denne gangen var egentlig å finne noe som var kraftigere enn det jeg hadde, var fint til turer, så bra ut, gjorde det bra på tester osv.
Budsjettet økte vel egentlig bare mer og mer som jeg kikket på diverse YT videoer av flotte sykler. Når jeg da til slutt sto igjen med Superduke, Tuono og S1000R skjønte jeg at nå hadde jeg virkelig fått «kubikksyken» hehe.
Endte opp med å stryke Superduken basert på pris og det faktum at den er litt røff i kantene for min smak. I hvertfall med min erfaring. Tuonoen måtte også dessverre til slutt fjernes fra listen da jeg synes det blir for mye penger å bruke på en sykkel. Utrolig flotte sykler med en av de beste motorlydene på markedet.
Så da gjensto egentlig bare S1000R. Pris kombinert med veldig gode tilbakemeldinger både her inne og andre steder på internett bidro til å gjøre valget ganske enkelt til slutt. Hadde ikke penger betydd noe som helst hadde jeg nok kanskje endt opp med en Tuono men prisforskjellen blir til slutt for stor.
Hentet den nye sykkelen i starten av mars og har rukket to korte turer i kulden i tillegg til når jeg prøvekjørte den.

Noen bilder av sykkelen etter turen i går
Det mest imponerende med BMW’en hittil må nesten være hvor behagelig den er å kjøre. Ved rolig kjøring er den like lettkjørt som noe annet jeg har prøvd. Gir du på derimot så skjønner man at dette er seriøse greier. Ser fram til mange flotte kjøreturer i år.
Vil beklage til eventuelle norsklærere eller andre som måtte føle seg støtt over mine ferdigheter i setningsbygging og skille mellom fortid og nåtid for å nevne noe. Er noe rusten på skrivingen

Skal også så godt det lar seg gjøre logge så mye av det som mulig.