Jeg vet lite om dise Honda syklene, men var på mange måter i samme situasjon da jeg byttet min 2015 mod. KTM 1290 Super Adventure inn i en 2018 mod. 1290 Super Adventure S.
Da hadde jeg kjørt 55000 km fra april 2015 til april 2018, altså tre sesonger.
Sykkelen gikk bedre enn noengang da jeg byttet den inn .
Så hvor innbytte?
Mye pga. av km.standen, må jeg innrømme. Men jeg veide veldig mye for og i mot, spesielt fordi motoren gikk så braspom den gjorde. Akkurat som den var ferdig innkjørt og virkelig hadde begynt å fungere optimalt. Om du skjønner hva jeg mener?
Bytte ble det altså uansett og i ettertid angrer jeg ikke på det selv om jeg savner 30 liters bensintank mot 23 på den nye.
Mange forbedringpunkter på den forrige til den nye, som bl.a frontlykt, nytt TFT instrumentpanel med flere funksjoner og ikke minst sterke starter (virker det som) og bedre batteri, noe jeg la spesielt merke til ved første oppstart denne sesongen i forhold til den forrige SA'en jeg hadde.
På den sykkelen du har og den nye brukte du vurderer så er det helt sikkert flere ting som er blitt bedre. Motoren er større og det er ganske sikkert også mer og bedre utstyr.
Den lavere km.standen er også et pluss, selvfølgelig. Selv er jeg ikke så bekymret for høy kjørelengde etter de erfsaringene jeg har hatt med mine egne sykler med bla. en Yamaha TDM 900, 2006 mod, som jeg byttet inn da den hadde gått nesten 60K og KTM'en nevnt ovenfor.
Begge var i sitt livs beste form vurdert ut fra egen "buttdyno"

da de ble byttet inn.
Kanskje ingen hjelp å få i dette innlegget, som mest dreier seg om min erfaring og refleksjoner rundt bytte av sykkel...