Ikke fordi det er tid for kjede og drev bytte, men mest fordi jeg var nysgjerrig på dette alternativet til det origianle KTM drevet som også har dempergummi som Ognibene drevet. En av de første ettermarkedsprodusentene som kommer med slike, etter hva jeg har forstått.
Italienske Ognibene har også bakdrev med dempergummi rundt tannkransen. Hensikten er visstnok å få lave drivverkslyd.
Andre fordeler? Aner ikke...
Men nysgjerrigheten tok altså overhånd og prisen var heller ikke så verst..
Regner med at det ikke er noen her inne som har erfaring med drev fra Ognibene...?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Gikk på en smell og bestillte meg nettopp Schuberth C4 Pro med Sena Advanced Intercom. Høytalere og mikrofon er jo integrert i hjelmen fra før så det slipper jeg å styre med. Ble også bestilling av sotet visir inkludert Pinlock :)
Dem er litt tøffe dem adventure hjelmene med skjerm synes jeg. Rent estetisk så synes jeg disse kler et iridium visir og gjerne litt lyse skarpe farger. Spesielt Arai Tour X4.
Det viktigste er selvsagt at den passer hodeformen, men utseendet synes jeg kommer på en god andreplass. Men jeg synes de fleste hjelmer kler et sotet/farget visir. Hvis man synes det er et pluss.
Jeg har selv bestillt meg sotet visir til min nye Schuberth C4 Pro. I hovedsak for at jeg synes det er behagelig å kjøre med på sommeren, men også fordi det ser utrolig bra ut.
I enkelte vestlandstuneller uten lys kan man få litt problemer, men så lenge tunellene har lys (noe de fleste har) så er dte veldig behagelig med sotet visir. :)
Første gongen eg køyrde med sota visir hadde eg lånt hjelmen til ein kompis og kjørt på ein liten kveldstur, og i det eg snudde så byrja det å verte skikkeleg mørkt. Trur eg køyrde heile vegen (ca 30 km på Hardanger vegar) heimatt med visiret oppe... Har derfor passa på å ha både klart og sota visir til hjelmen no, no om dagen byter eg ganske ofte på dei etter kortid eg forvente å køyra.
Kjørte bortimot det samme på originalt kjede og drev med min Yamaha TDM 900 i sin tid, faktisk.
Hadde da påmontert en halvautomatisk Hawkeoiler en sesong.
Hawkeoiler lages for øvrig ikke lenger.
Skal bli interessant å se hvor langt kjede og drev holder på KTM'en med Tutoro chainoiler'en...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Burde nok ha skiftet framdrevet litt før, men bakdrevet og kjede var ikke på "grensa". Ingen automatisk smører, men har så godt som bare brukt Motul C5 pasta på kjede.
Nytt eksos anlegg, måtte det bli i dag - så er det bare å vent og håpe på at det kommer i tid -- så man slipper å sveise.....
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Fikk litt rabatt uken før messen i Lillestrøm, så da e det lett å gå på limpinnen. Var ikke lagervare, så ble litt ventetid men kortere enn antatt i nettbutikken
Nå kom hentekoden fra posten:-B på skinnbuksen som hører til jakken som jeg hittil har brukt med kevlarjeans.
Plutselig virker arbeidsdagen veldig lang.... https://www.agmshop.no/kjøreutstyr/mc-u ... 000014530