Oki....har dere noen erfaringer med K 100 Rs'ene fra verkstedet?cheron skrev:Er nok ikke hansDet var en kunde sykkel vi hadde på verkstedet i fjor... :)
Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*
- Nordlendingen
- Innlegg: 150
- Registrert: 05 nov 2009, 17:45
- Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
- Bosted: Bodø
Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."
"ingen over, ingen ved siden.."
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*
Ikke jeg, men GARANTERT hansraymond! :)Nordlenningen skrev:Oki....har dere noen erfaringer med K 100 Rs'ene fra verkstedet?cheron skrev:Er nok ikke hansDet var en kunde sykkel vi hadde på verkstedet i fjor... :)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- hansraymond
- Innlegg: 636
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD Sportster, -83 Honda cb1100F,66-BSA, 87 Honda Supermagna, 93 Suzuki GS500e
- Bosted: Skedsmokorset
- Kontakt:
Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*
Jepp en kamerat av meg (fra Lofoten
) som bor i Oslo, har en slik K100rs 1987 modell eks-politisykkel, og jeg har ved enkelte anledninger lånt den, fin sykkel med bra moment i motoren, den er mere en sportstourer for meg, siden jeg stort sett kjøre custom.
De Bmw'ene har jeg skrudd litt på, og de har bra kvalitet, sjeldent det er noe krøll, eneste som er litt jobb er når man må bytte clutch, da må bakstillingen av, (disse har tørrclutch)
enkelte hadde trøbbel med hjernen til innsprøytninga, og luftmasseføler'n, men det er vel fiksa på de fleste idag. så bare å spørre om du lure på noe...

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... s%2083.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


De Bmw'ene har jeg skrudd litt på, og de har bra kvalitet, sjeldent det er noe krøll, eneste som er litt jobb er når man må bytte clutch, da må bakstillingen av, (disse har tørrclutch)
enkelte hadde trøbbel med hjernen til innsprøytninga, og luftmasseføler'n, men det er vel fiksa på de fleste idag. så bare å spørre om du lure på noe...


http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... s%2083.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!

Live to Ride Ride to Live!
- Nordlendingen
- Innlegg: 150
- Registrert: 05 nov 2009, 17:45
- Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
- Bosted: Bodø
Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*
Fin link, Hansraymond. Jeg synes dette er en av de mest klassiske sportstourerne noensinne. Følgelig verd å ha og verd å ta vare på..Og så godt som feilfri, etter hva jeg har lest meg til. Jeg skal se meg om etter en K 1100 Rs. Men av de nyere, er fortsatt Triumph Sprint ST, Honda VFR800 og Honda CBR 1100 XX...
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."
"ingen over, ingen ved siden.."
- hansraymond
- Innlegg: 636
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD Sportster, -83 Honda cb1100F,66-BSA, 87 Honda Supermagna, 93 Suzuki GS500e
- Bosted: Skedsmokorset
- Kontakt:
Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*
Hey!! denne kunn vært nokka førr dæ?
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=19776872" onclick="window.open(this.href);return false;
Nesten samme fargen som min kompis sin sykkel, etter at han lakkerte den om fra hvitt til blått..
bare litt lysere. ( ble lei av at folk brå-bremsa hver gang de så hans hvite BMW
)
de på motorport Drammen er seriøse så dette er ikke noe tull...
:-D
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=19776872" onclick="window.open(this.href);return false;
Nesten samme fargen som min kompis sin sykkel, etter at han lakkerte den om fra hvitt til blått..


de på motorport Drammen er seriøse så dette er ikke noe tull...

Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!

Live to Ride Ride to Live!
- Nordlendingen
- Innlegg: 150
- Registrert: 05 nov 2009, 17:45
- Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
- Bosted: Bodø
Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*
Det ble faktisk til at jeg kjøpte en BMW K100Rs. Jeg har nettopp returnert undreskrevet salgskontrakt til selger, og betalt 1/3 av salgssummen. Jeg har ikke sett den, men i dette tilfellet, stoler jeg på selger som hevder at den er meget godt holdt og i orden. Det er jo en betryggelse at den kommer rett fra verksted, og bør være gjennomgått og sjekka. Vi har avtalt at den overleveres på Gardermoen når veiene har blitt bare.
mvh Nordlendingen




mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."
"ingen over, ingen ved siden.."
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Bosted: Oslo, Dal/Brenna
Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*
En sånn kunne jeg godt hatt. Og fargen er veldig bra. Jeg liker at folk viser tydelig at de har sett meg. Kanskje noen beskjedne klistremerker i rødt og blått ville gjort seg i tillegg?Nordlendingen skrev:Det ble faktisk til at jeg kjøpte en BMW K100Rs. Jeg har nettopp returnert undreskrevet salgskontrakt til selger, og betalt 1/3 av salgssummen. Jeg har ikke sett den, men i dette tilfellet, stoler jeg på selger som hevder at den er meget godt holdt og i orden. Det er jo en betryggelse at den kommer rett fra verksted, og bør være gjennomgått og sjekka. Vi har avtalt at den overleveres på Gardermoen når veiene har blitt bare.
![]()
mvh Nordlendingen

Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
- Nordlendingen
- Innlegg: 150
- Registrert: 05 nov 2009, 17:45
- Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
- Bosted: Bodø
Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*
Yepp. Og en blå "saftblander"...samt ei blokk med giroer linka opp mot en bankkonto i Sveits, som kan benyttes til Europaturer. Joda, mulighetene er mange. Nå er ikke vi her oppi nord så veldig vant med mc-poliser, men en kjenning borti gata der jeg bor, har en ( nesten ) likedan. Han sier at nesten alle bilister er påtakelig høflige og viker pent til siden når han er ute og kjører....
Mvh. Nordlendingen
Mvh. Nordlendingen
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."
"ingen over, ingen ved siden.."
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Bosted: Oslo, Dal/Brenna
Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*
Det er jo så mange som sier at sykler må lage mye lyd for å bli oppdaget av bilistene. Men det er utrolig hvor godt man oppfatter hvite bimmere selv om de er godt støydempet. 

Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*
Jeg ble forbikjørt av en GW i en oppoverbakke på Hurumlandet da jeg kjørte 125 ccm. Men etter bakketoppen var det utforbakke og mange svinger, da var det en GW-fører som kikket fælt i speilet da jeg tok ham igjen.Nordlendingen skrev:GoldWingene derimot, skrapa nedi støtt og stadig.

Sist redigert av Gammelgutt den 10 feb 2010, 15:34, redigert 1 gang totalt.
- Nordlendingen
- Innlegg: 150
- Registrert: 05 nov 2009, 17:45
- Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
- Bosted: Bodø
Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*
Jeg ble forbikjørt av maaaange de årene jeg kjørte GW. Det gjør meg ingenting, er bærre lekkert å sitte heilt avslappa og la galningan rushe forbi. Særlig italienere på sånne store landeveisoffroadere a la BMW GS, ynda å kjøre forbi meg.Nå meiner jeg ikke at du er noen galning, Gammelgutt. Jeg skjønner jo at GW-føreren blei overraska... Jeg hadde det av og til "morro" med å sige meg innpå sånne "RR"-kjørere med GW'en. De blei litt småstressa når jeg fulgte de, og det ente uten unntak med at de forsvant i en støvsky!
De som ikke er klar over at GW er alt anna enn en kurveslikker, bør iallefall ikke kjøre en. De subba veldig lett nedi, både med sentralstøtta og med pottene! Men til touring i hastigheter opp til max 150, er de fine. Jeg likte GW'en veldig godt, men man må være klar over hva det er man kjører.
mvh. Nordlendingen
De som ikke er klar over at GW er alt anna enn en kurveslikker, bør iallefall ikke kjøre en. De subba veldig lett nedi, både med sentralstøtta og med pottene! Men til touring i hastigheter opp til max 150, er de fine. Jeg likte GW'en veldig godt, men man må være klar over hva det er man kjører.
mvh. Nordlendingen
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."
"ingen over, ingen ved siden.."
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Bosted: Oslo, Dal/Brenna
Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*
Det høres ut til at Gammelgutt kjørte lett MC omtrent som man tidligere kjørte boble, full gass - null gass.
Tar jeg igjen en GW ligger jeg gjerne bak en stund for å se om jeg har noe å lære av å følge sporvalget. GW-førere er vanligvis mer enn middels erfarne førere som man kan lære noe av. Lå bak en på tur Brokke - Suleskar. Lekker kjøring.
Tar jeg igjen en GW ligger jeg gjerne bak en stund for å se om jeg har noe å lære av å følge sporvalget. GW-førere er vanligvis mer enn middels erfarne førere som man kan lære noe av. Lå bak en på tur Brokke - Suleskar. Lekker kjøring.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*
Lettvekter`n var rimelig lettkjørt så flere ganger holdt jeg følge med eller kjørte fra større sykler på svingete veier. Daelimen var litt av et syn med Givi sidekufferter og en 80 liters aluminiumskasse på langs bak.
- Nordlendingen
- Innlegg: 150
- Registrert: 05 nov 2009, 17:45
- Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
- Bosted: Bodø
Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*
Ja, det vil jeg tro!! Hovedsaka er vel at man har det trivelig sjøl - under forutsetning om at aktsomhetsregler og vanlig folkeskikk samt sunt mc-vett utvises. Heldigvis er de aller fleste mc-kjørere blide, vettuge folk. Og jeg hilser på alle tohjulinger...vel, ikke mopper inne i byen. Da hadde jo handa vært oppe heile tida!! Men ute på veien, hilser jeg på alle. De yngste mc- og scooterkjørerne blir så blide, så..Bare prøv - det er garantert suksess!
mvh.

mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."
"ingen over, ingen ved siden.."
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*
[video]http://www.youtube.com/watch?v=0nrMQ3QwyPo[/video]Nordlendingen skrev: De som ikke er klar over at GW er alt anna enn en kurveslikker, bør iallefall ikke kjøre en. De subba veldig lett nedi, både med sentralstøtta og med pottene! Men til touring i hastigheter opp til max 150, er de fine. Jeg likte GW'en veldig godt, men man må være klar over hva det er man kjører.
mvh. Nordlendingen
Han som filmen kjører også GW. Det skraper ganske godt.
Men farten, den er meget høy !
De to GW'ene kjørte 101 ganger den samme strekningen i løpet av en 24-timers periode for å øve på svingene.
Bilder av de to er her.
Man kan se gnistene spruter.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)