Hvordan pleier dere å kjøre daglig? Med koffertene på hele tiden eller kun toppkoffort for eks?

Trenger ikke øke lufttrykket med en gang du setter på veskene da, er mer beregnet på at du kjører med opp mot full vekt. Veskene dine veier vel ikke så forbanna mye at det gjør noe?Zerocool1984 skrev: 19 apr 2019, 21:26 Interessant :) Jeg har nå kjørt kun med toppkoffert t/r jobben, men så har jeg reist bort noen timer vekk hjemmefra og da hadde jeg med meg toppkoffert og sidekoffertene. Jeg endret på dekktrykk ( sjåfør + bagasje) samt dynamic esa for samme innstilling.
Tenkte egentlig å bare ha alle koffertene på sykkelen til enhver tid så slipper jeg å ta ut luft fra dekkene.. hehe.. samt kjekt med ekstra plass hvis jeg plutselig må innom butikk etc.
Seriøst? Endrer du lufttrykket i dekkene fordi du har noen kasser montert på mcen?Zerocool1984 skrev: 19 apr 2019, 21:26 Interessant :) Jeg har nå kjørt kun med toppkoffert t/r jobben, men så har jeg reist bort noen timer vekk hjemmefra og da hadde jeg med meg toppkoffert og sidekoffertene. Jeg endret på dekktrykk ( sjåfør + bagasje) samt dynamic esa for samme innstilling.
Tenkte egentlig å bare ha alle koffertene på sykkelen til enhver tid så slipper jeg å ta ut luft fra dekkene.. hehe.. samt kjekt med ekstra plass hvis jeg plutselig må innom butikk etc.
Ah, men har du gjort noe med lufttrykk på dekkene eller endre du ikke på noe?Rha skrev: 19 apr 2019, 22:00 Jeg har stort sett koffertene mine på, gidder ikke å ta dem av. Merker lite til vekt, eller luftmotstand. Kjører som oftest ikke konkuranser uansett... Eneste jeg merker noe av er sidevind. Samtidig er det behagelig å kunne legge jakke og hjelm bort når jeg er unna sykkel.
Kjører mt09 tracer med motec alu kufjerter.
Skjønner, har 2,6 foran og 3.0 bak (i følge boka skal det være 2.5 foran og 2,9 bak).Rha skrev: 19 apr 2019, 22:16 nei, har i litt ekstra siden jeg er veldig lite tynn, så jeg har i 2,8 bak og standard fremme. lite problemermed dekk. dem holder ca 10k bak. Men uansett så vil du få mange svar og dem vil variere. Jeg synes bare det er veldig bekvemmelig å ha dem der, samt min sønn er med veldig ofte og jeg synes det er en liten ekstra sikkerhet med dem på da.
Helt enig :)FredrikE24 skrev: 19 apr 2019, 22:42 Kjører med sideveskene på. Synes det ser litt snasent ut..BBA31223-F292-4D22-99B2-B9755842D9CD.jpegAAC5BB88-2289-4E67-BF01-5EA715229139.jpeg