SneakyOwl log - MV F3 800 RC
-
- Motorsykkelen din: Din MC her
Re: SneakyOwl log
Gratulerer med ny bike! Var redd du hadde tenkt å legge motorsyklingen på hylla for en stund.. Testet Brutale 800RR her om dagen. Interessant sykkel 

- barske
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Aiai! Gratulerer så mye med et smykke av en sykkel! Og velkommen som #aMVassador 

- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Takk og takk :)
Det er nok samme motor som i Brutale 800RR, men det kan godt hende det er noen forskjeller i karakteristikken der.
Ut i fra det jeg har lest skal det i hvert fall være et utrolig kick fra mid og høyt opp i turtallet.
Selv er jeg ikke sååå fan av Brutale/Dragster looken. Kule sykler for all del, men kanskje litt too much
APettersen: Hehe det var helt klart planen å la det ligge på ylla en stund, men impulsen tok overhånd :)
Det er nok samme motor som i Brutale 800RR, men det kan godt hende det er noen forskjeller i karakteristikken der.
Ut i fra det jeg har lest skal det i hvert fall være et utrolig kick fra mid og høyt opp i turtallet.
Selv er jeg ikke sååå fan av Brutale/Dragster looken. Kule sykler for all del, men kanskje litt too much

APettersen: Hehe det var helt klart planen å la det ligge på ylla en stund, men impulsen tok overhånd :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Jeg sammenlignet den litt med Street Triple (den gamle) da disse er reltativt like med tanke på motor og opplevde Dragster 800RR som vesentlig friskere i frasparket langt oppe i registeret. En god del mer punch. Men lenger ned på turtallet var det ikke like spennende i forhold til hva jeg så for meg. Mn så absolutt ingen kjedelig sykkel.Snikendeugle skrev: 02 mai 2019, 08:53 Takk og takk :)
Men man betaler for designet. Prisen ligger på samme nivå som KTM 1290 SuperDuke, BMW S1000R med alt av utstyr, inkludert tankveske, kort skiltoppheng, full tank etc. Med det i tankene så er jeg usikker på hva jeg mener. Men at det er en tøff sykkel, helt klart

-
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Er nærmere 40% mer gamp i MVen enn den eldre Street Triple'n, til infoBjerknez skrev: 02 mai 2019, 09:06Jeg sammenlignet den litt med Street Triple (den gamle) da disse er reltativt like med tanke på motor og opplevde Dragster 800RR som vesentlig friskere i frasparket langt oppe i registeret. En god del mer punch. Men lenger ned på turtallet var det ikke like spennende i forhold til hva jeg så for meg. Mn så absolutt ingen kjedelig sykkel.Snikendeugle skrev: 02 mai 2019, 08:53 Takk og takk :)

Gratulerer med noe av det peneste man får på 2 hjul!

- Bjerknez
- Kontakt:
Jada, det er 125 ccm mer i Dragster kontra den gamle Street Triplen og 45 HK'er. Men kreftene merker man ikke før man bikker høyere turtall.overlay skrev: 02 mai 2019, 09:33Er nærmere 40% mer gamp i MVen enn den eldre Street Triple'n, til infoBjerknez skrev: 02 mai 2019, 09:06Jeg sammenlignet den litt med Street Triple (den gamle) da disse er reltativt like med tanke på motor og opplevde Dragster 800RR som vesentlig friskere i frasparket langt oppe i registeret. En god del mer punch. Men lenger ned på turtallet var det ikke like spennende i forhold til hva jeg så for meg. Mn så absolutt ingen kjedelig sykkel.Snikendeugle skrev: 02 mai 2019, 08:53 Takk og takk :)
Gratulerer med noe av det peneste man får på 2 hjul!![]()
- Snikendeugle
Det kan godt hende det vil lønne seg å dreve om sykkelen noe for å optimalisere sykkelen for miks av vei/bane bruk. Jeg ser ikke for meg å tyne turtallet altfor mye på veien.
Time will show!
Den vil nok neppe konkurrere med bunndrag slik jeg husker det fra gamle 2013' Duke 690-en min.
Utseendet og begrenset antall koster, og det er verdt det spesielt når det kommer i en såppas solid kraftpakke (imo).
En del av prisen fra non-RC til RC ligger nok også i alt ustyret som følger med i en svær kasse + Paddock stand
Se fra 0:40
En annen morsom sak jeg fant ut nå på nett er at sykkelens quickshifter også fungerer nedover med auto-blipp (revmatch) funksjon. Dette kan bli spennende å se om fungerer bra!
Time will show!
Den vil nok neppe konkurrere med bunndrag slik jeg husker det fra gamle 2013' Duke 690-en min.
Utseendet og begrenset antall koster, og det er verdt det spesielt når det kommer i en såppas solid kraftpakke (imo).
En del av prisen fra non-RC til RC ligger nok også i alt ustyret som følger med i en svær kasse + Paddock stand
Se fra 0:40
En annen morsom sak jeg fant ut nå på nett er at sykkelens quickshifter også fungerer nedover med auto-blipp (revmatch) funksjon. Dette kan bli spennende å se om fungerer bra!
- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Typisk. Når jeg endelig har gått fra italiensk til østerisk så smeller du til med dette.
Gratulerer så mye
Gratulerer så mye

- jongsanim
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Nice, velkommen tilbake på 2 hjul!
Blir det noe videoer eller har du lagt fra deg det?
- Snikendeugle
Haha, ikke dum retning å gå det hellerCutless skrev: 02 mai 2019, 13:14 Typisk. Når jeg endelig har gått fra italiensk til østerisk så smeller du til med dette.
Gratulerer så mye![]()

Takker!jongsanim skrev: 02 mai 2019, 14:26 Nice, velkommen tilbake på 2 hjul!
Det blir nok lite medieinnhold fra min side. Jeg fant ut tidligere at det er mye morsommere å bare nyte turene sine uten mye mikkmakk

Men en liten sound-check burde jeg få til :)
- Bjerknez
- Kontakt:
Åsså må du huske på og skifte ut avataren din samt signaturen :)
- Snikendeugle
Den Duke 690'n med underbelly eksos er så fin at den kan få bli inntil jeg har et brukbart bilde av MV-n 

- barske
Hva vil auto-blipp si?Snikendeugle skrev: 02 mai 2019, 10:59 En annen morsom sak jeg fant ut nå på nett er at sykkelens quickshifter også fungerer nedover med auto-blipp (revmatch) funksjon. Dette kan bli spennende å se om fungerer bra!

- Snikendeugle
Ble et lite kjøp hos XLmoto.no også nå. Jeg har kun kjøreklær i tekstil fra tidligere, så det ble en Dainese heldress og støvler litt mer egnet for banekjøring og dagsturer med litt fart.
Det ble også en "Abus Granit Detecto X-Plus" skivelås med alarm , så kanskje jeg kan unngå at sykkel forsvinner fra garasjen igjen...
Kjøreutstyret vil selvfølgelig matche sykkelen til en viss grad
Spørsmålet er bare om jeg kommer til å like at det er automatisert når jeg så vandt med å gjøre det manuelt
Se fra 08:47 i video under for et greit eksempel på manuell rev-matching.
Det ble også en "Abus Granit Detecto X-Plus" skivelås med alarm , så kanskje jeg kan unngå at sykkel forsvinner fra garasjen igjen...
Kjøreutstyret vil selvfølgelig matche sykkelen til en viss grad

Auto-blipp er automatisert "rev-matching" ved bruk av quickshifteren nedover (og ingen belastning på gassrulla), så vil sykkelen "blippe" opp gassen slik at turtallet øker i det du går til det det lavere giret, så det blir en mye smoothere overgang ned i girene og ingen voldsom motorbrems på grunn av turtall som plutselig skyter i været.barske skrev: 02 mai 2019, 17:57Hva vil auto-blipp si?Snikendeugle skrev: 02 mai 2019, 10:59 En annen morsom sak jeg fant ut nå på nett er at sykkelens quickshifter også fungerer nedover med auto-blipp (revmatch) funksjon. Dette kan bli spennende å se om fungerer bra!![]()
Spørsmålet er bare om jeg kommer til å like at det er automatisert når jeg så vandt med å gjøre det manuelt

Se fra 08:47 i video under for et greit eksempel på manuell rev-matching.
- barske
Ja da skjønte jeg! Er jo samme som jeg har på Dragsteren, har bare ikke tenkt over det. På min må kjøremodus være i sport for å bruke. Girer både opp og ned veldig smooth :)