Starta relativt tidlig, dro og henta en kompis/kollega som har en nyinnkjøpt HD.

Været bra bra da vi starta, men kaldt! Hadde forventa mye folk på MC Oslo, men der var det meget rolig, så jeg fikk utlevert en S1000XR demosykkel for en liten prøvetur. Den har samme motor som 2017 S1000R, quickshifter både opp og ned(autoblipper), og var, etter min mening, en fantastisk fin sykkel! Jeg er jo den typen som liker og kanskje foretrekker rekkefirere, så for meg var dette en spesiell opplevelse. Selv om jeg ikke er så glad i vindskjermer, så var ikke turbulensen som den var på Traceren jeg hadde. Hvis jeg dukket hodet litt ned når vindskjermen var på det høyeste så satt jeg helt skjermet. Så med en liten spoiler eller noe ville det nok vært meget oppegående. Kunne tenke meg en sånn sykkel når jeg blir stor. Eller..dvs.. jeg er jo ganske stor allerede. Jeg har alltid syntes at S1000XR ser ganske stor ut. Men med meg i salen så den ikke så svær ut lenger..

Glemte å dra inn magen for fotografen også..
Vel vel, turen gikk videre til Pitlane på Eidsvoll. Han var så grei å selge meg et sett med dekk som han hadde liggende til sin egen sykkel. Så nå har jeg fått på Michelin Pilot Power 2CT, som har en spissere V-profil enn Pirelli Diablo Rosso 3, vil jeg påstå. Noe jeg merket etter å ha fått på dekkene. Sykkelen svinger så lett nå, og jeg føler jeg har mer dekkflate å leke med i sving. Tusen tusen takk til Geir for at han ordna dekk til meg

Så satte vi nesa mot Norges Varemesse, og himmelen åpna seg da vi kom ut til E6. Det hagla så mye at vi valgte å stoppe et øyeblikk for å se an. Jeg var redd det skulle være kjempeglatt. Men det var raskt forbigående byger, så vi kjørte videre. Og det regna og hagla og blåste om hverandre, sol og tørt innimellom. Veldig vekslende vær mao. Og på varemessa var det glissent med folk og hele arrangementet var mye mindre enn i fjor. Jeg gikk rett bort til KTM for å prøve 1290 SD GT. Sykkelen stod der den, men jeg måtte vente to timer før den kunne prøves. Gikk i stedet og sjekket ut burgeren de solgte der, som var en kjempenedtur, før jeg tok turen tilbake til Oslo og hjem for å få i seg varmen igjen.
Storfornøyd med dagen og at jeg har fått på nye dekk. Litt skuffa over vårmønstringen på messa. Uansett klar for å kjøre inn dekkene nå