AZUZA med hovedvekt av niorske musikere med tittellåta på bandets debutskive:
Bra saker for metal- og hard-core fans som undertegnede

For øvrig utmerket lyd fra skive på gjennomsiktig vinyl

Ja, den mannen har svært mange av oss mye å takke for, helt klart!niko skrev: 24 mar 2019, 19:21 Koser meg med Nedlands Jukebox på nrk nett. En historisk gullgruve. Synd at alle intervjuer på engelsk må oversettes, det blir litt omstendelig, men for en samling musikere Sigbjørn Nedland har møtt !
Tøft at du har så fartstid i rock og metal og fortsatt følger med på det nyeste. Jeg pleide å hive meg over alt jeg kunne finne før, har hørt de to første skivene til Funeral Mist, men faller mer og mer etter de siste årene. Så tommel opp for å "hjelp" til å henge med igjen!AJ skrev: 24 mar 2019, 19:00 Sitter her og hører på den nyeste FUNERAL MIST plata, som kom i fjor. Dette svenske black metal bandet med kun tre fullengdere siden starten i 1993 leverte så absolutt godt innafor godkjent med fjorårets "Hekatetomb". Ei skiva som hever seg for hver gang man lytter til den.
Brutal black metal, som ikke egner seg for alle og enhver, helt åpenbart.
Men for sånne som meg med hardrock og metal i blodet siden starten på syttitallet og som i flere år hadde dette som et av mine spesialfelt som musikkjournalist, er dette musikk som kiler godt i ørene.
Og blant flere gode låter på denne skiva falt valget på en av de mer "balladepregede" låtene...:
Artig å se Nokturnal Mortum bli nevnt!AJ skrev: 31 mar 2019, 17:56 Presidentvalg i Ukraina i dag.
Med ønske om godt valg, her en Ukrainahyllest fra black/pagan metallegendene NOKTURNAL MORTUM fra nettopp Ukraina: