Cutless sin blogg
- Bjerknez
- Innlegg: 23039
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Aner ikke hva du har planer om der, selv om jeg mistenker at det er blinklys ledningene som henger der...?
Blir spennende å se hva du stiller i stand denne gangen
Blir spennende å se hva du stiller i stand denne gangen
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Del 2 av tail tidy
Skiltlys må man ha.
Bestilte en slik:
Fjernet vingene slik at den ble slik:
Det var ikke plass til den. Men siden det nye skiltopphenget er litt fleksibelt fikk jeg den på plass etter litt justering. Ser nesten planlagt ut:
Så kom det til det elektriske. Noe jeg har veldig lite peiling på. Men dette er jo så basic som du får det. Noen høydepunkter og bilder fra den biten:
- Kjøpte skjøtehylser og krympestrømt(?)
- Skjøtehylsene funket bra
- Krympestrømper var en første for meg. De gjorde jobben, nesten. De krympet ikke så mye som jeg trodde. Så det ble ikke full tetning. Løste det med strips og elektrikertape. Ikke mitt beste øyeblikk, men alle skjøter vil ligge inne i sykkelen beskyttet mot vær og vind. Og det. Krympestrømpe både på enkelt ledningene, og på hele kabelen. Det hadde sikkert holdt med kun skjøtehylsene, men sånn går nå dagan.
Ble såpass irritert på krympestrømpene at det ble ikke tatt bilder underveis. Bildet over er fra før krymping av enkelt ledningene. I tillegg kom det en større krympestrømpe over begge de gule + strips og elektrikertape
Ihvertfall. Sånn ble resultatet. Festet ledningen med strips + gorilla tape. Ingen praktisk årsak til å feste den, kun kosmetisk. Så blir spennende å se om den tapen er så god som den sier den er.
Skiltlys må man ha.
Bestilte en slik:
Fjernet vingene slik at den ble slik:
Det var ikke plass til den. Men siden det nye skiltopphenget er litt fleksibelt fikk jeg den på plass etter litt justering. Ser nesten planlagt ut:
Så kom det til det elektriske. Noe jeg har veldig lite peiling på. Men dette er jo så basic som du får det. Noen høydepunkter og bilder fra den biten:
- Kjøpte skjøtehylser og krympestrømt(?)
- Skjøtehylsene funket bra
- Krympestrømper var en første for meg. De gjorde jobben, nesten. De krympet ikke så mye som jeg trodde. Så det ble ikke full tetning. Løste det med strips og elektrikertape. Ikke mitt beste øyeblikk, men alle skjøter vil ligge inne i sykkelen beskyttet mot vær og vind. Og det. Krympestrømpe både på enkelt ledningene, og på hele kabelen. Det hadde sikkert holdt med kun skjøtehylsene, men sånn går nå dagan.
Ble såpass irritert på krympestrømpene at det ble ikke tatt bilder underveis. Bildet over er fra før krymping av enkelt ledningene. I tillegg kom det en større krympestrømpe over begge de gule + strips og elektrikertape
Ihvertfall. Sånn ble resultatet. Festet ledningen med strips + gorilla tape. Ingen praktisk årsak til å feste den, kun kosmetisk. Så blir spennende å se om den tapen er så god som den sier den er.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 23039
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Dette så jo skikkelig bra ut :)
Blir litt imponert når kontorrotter fullfører slike oppdrag uten nevneverdig balast i bagasjen. Selv om det ble noen humper i veien. :)
Blir litt imponert når kontorrotter fullfører slike oppdrag uten nevneverdig balast i bagasjen. Selv om det ble noen humper i veien. :)
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Takk!
Fikk tatt en tur etter montering. Vært dårlig vær i det siste, så ble første turen med nye speilene også.
Det ble som en ny sykkel å kjøre. Det å få bort de stilkene var konge. Og de nye speilene er konkave så jeg får oversikten bak meg mye raskere.
Med andre ord er biltema speilene den beste oppgraderingen jeg har gjort så langt med tanke på kost->effekt.
Fikk tatt en tur etter montering. Vært dårlig vær i det siste, så ble første turen med nye speilene også.
Det ble som en ny sykkel å kjøre. Det å få bort de stilkene var konge. Og de nye speilene er konkave så jeg får oversikten bak meg mye raskere.
Med andre ord er biltema speilene den beste oppgraderingen jeg har gjort så langt med tanke på kost->effekt.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Denne blir spennende å teste
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Bruker en sånn en selv! Blåser noe hinsides, og varm luft. Blir fryktelig mye støy når man holder på.
Men fungerer ypperlig til å tørke sykkelen.
Faktisk ikke min, men mamma sin som hun bruker til å tørke bikkja. Men flere bruksområder når jeg fant den
Men fungerer ypperlig til å tørke sykkelen.
Faktisk ikke min, men mamma sin som hun bruker til å tørke bikkja. Men flere bruksområder når jeg fant den
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Haha. Herlig.
Det var mye rimeligere å kjøpe en sånn hvor det sto «pet» på enn de det sto «mc» på. Så helt lik ut...
Det var mye rimeligere å kjøpe en sånn hvor det sto «pet» på enn de det sto «mc» på. Så helt lik ut...
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Ser ut som den trofaste Kriega-vesken passer ny-sykkelen også
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- LarsE
- Innlegg: 375
- Registrert: 27 mar 2017, 21:59
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Ser ut som du mangler to stropper da
Kompisen min kjøpte Kriega til SMC-Ren sin men fikk ikke til å montere den, aner ikke hvor mye han prøvde da. Veit at de selger noen løkker du kan montere gjennom bakskjermen.
Elsker Kriega selv, har fire US bagger (totalt 60L, dog fordi jeg fikk ny på garantien og så fikset den som var ødelagt), hydration pack og driver og ser på en R25 på finn i tillegg...
Kompisen min kjøpte Kriega til SMC-Ren sin men fikk ikke til å montere den, aner ikke hvor mye han prøvde da. Veit at de selger noen løkker du kan montere gjennom bakskjermen.
Elsker Kriega selv, har fire US bagger (totalt 60L, dog fordi jeg fikk ny på garantien og så fikset den som var ødelagt), hydration pack og driver og ser på en R25 på finn i tillegg...
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Såpass ja. Jeg synes Kriega er bra. Men er litt styr hvis du har pakket dårlig og skal, raskt, bare ha en ting før du kjører videre.
Ja. Er ikke sikker på hvordan jeg skal gjøre det med de fremste stroppene. Det er skruer der også som kan brukes på samme måte som bak. Men jeg kan også sy sammen stroppene slik at de bruker setet som festepunkt.
Vi får se :)
Ja. Er ikke sikker på hvordan jeg skal gjøre det med de fremste stroppene. Det er skruer der også som kan brukes på samme måte som bak. Men jeg kan også sy sammen stroppene slik at de bruker setet som festepunkt.
Vi får se :)
- Bjerknez
- Innlegg: 23039
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Kunsten med å pakke riktig i kriegavesker (og lignende vesker forøvrig) er å rulle sammen klær etc. og stikke dem nedi på langs. Da får man tilgang til alle klærne etc. uten å tømme hele vesken for å nå det som er i bunnen.
Norn passende små sidevesker som er designet for sykkelen er nok det mest optimale tror jeg uansett, men Kriega ser liksom litt "røffere" ut og jeg har erfart at kvaliteten er veldig god. Etter fire år med bruk og kjøring i regn etc. så er dem nesten like fine. Ingen sømmer har røket og alt fungerer som det skal. :)
Norn passende små sidevesker som er designet for sykkelen er nok det mest optimale tror jeg uansett, men Kriega ser liksom litt "røffere" ut og jeg har erfart at kvaliteten er veldig god. Etter fire år med bruk og kjøring i regn etc. så er dem nesten like fine. Ingen sømmer har røket og alt fungerer som det skal. :)
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Hvor mange watt er motoren?
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Jeg kjøpte den på amazon til 54 £.
Linken til produktet virker ikke lenger så ser ut som den er fjernet...
Linken til produktet virker ikke lenger så ser ut som den er fjernet...
- Bjerknez
- Innlegg: 23039
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Jeg har vertfall denne:
https://metrovac.com/collections/motorc ... ycle-dryer
1.3 HK'er
960 Watt
Luftmengde 18.000 ft/min
Jeg vet ikke hvor kraftig denne er i forhold til andre, men man får en rekyl når man starter den ja :) Skikkelig kraftplugg synes nå jeg vertfall. Men bør ikke ha noe mindre heller føler jeg.
https://metrovac.com/collections/motorc ... ycle-dryer
1.3 HK'er
960 Watt
Luftmengde 18.000 ft/min
Jeg vet ikke hvor kraftig denne er i forhold til andre, men man får en rekyl når man starter den ja :) Skikkelig kraftplugg synes nå jeg vertfall. Men bør ikke ha noe mindre heller føler jeg.